سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

نحوه راه اندازي كارگاه ارزان

۹۱ بازديد

نحوه راه اندازي كارگاه

در بازار پر التهاب امروزي بزرگترين مشكل براي هم توليد كنندگان و هم مصرف كنندگان مشكلات اقتصادي ست.

فروشنده بايد سعي كند تا كالاي خود را با كمترين قيمت ممكن به دست

خريدار برساند تا بتواند از اين روش مشتريان خود را راضي نگه دارد و در نهايت فروشنده با توجه به ارزان بودن

كالا و كيفيت مناسب كالا اقدام به خريد آن كند.

ما در اين مقاله سعي مي كنيم تا شما را با روش هاي راه اندازي توليدي كيف آشنا كنيم.

تمامي مواردي كه در قسمت زير براي شما نام برده ايم با توجه به تجربه كاري بعضي از توليد كنندگان ديگر است

كه توانسته اند

بازار توليد كيف در ايران اجناس با كيفيت و ارزاني را توليد كند

اين موارد عبارتند از:
اجاره كارگاه در خارج از شهر: يكي از مواردي كه باعث افزايش قيمت در راه اندازي كسب و كار وجود دارد,

مربوط مي شود به رهن و اجراه كارگاه و در صورتي كه بتوانيد

كارگاه خود را خارج از شهر بگيريد, هزينه هاي شما به شدت كاهش پيدا خواهد كرد.

جذب نيروي كاري ارزان قيمت براي كار در توليدي :

پارامتر دوم استفاده از نيروي كاري ارزان است. به ياد داشته باشيد

هر نيروي كاري شما نياز ندارد تا همه فن حريف باشد و با توجه به نياز خود شروع به جذب نيرو كنيد

تا بتوانيد با توجه به حرفه ي وي حقوق او را بدهيد در واقع با انتخاب درست

نيروي كاري ميتوانيد هزينه هاي ماهانه خود را به صورت چشم گيري كاهش دهيد.

خريد دستگاه و لوازم دست دوم: همانطور كه مي دانيد هزينه خريد دستگاه هاي آكبند بسيار بالاست.

مي توانيد از سايت هايي مثل ديوار و غيره استفاده كنيد و دستگاه هاي خوب دسته دوم را اينگونه خريد كنيد.

البته حتما كالا ها را تست كنيد و به ياد داشته باشيد شايد در ابتدا كمي اين كار خسته كننده باشد,

ولي در نهايت از نظر اقتصادي سود بسياري خواهيد كرد.

استفاده از الگو هاي مناسب در توليد كيف :

بعضي از الگو هاي كيف به گونه اي هستند كه باعث حدر رفتن چرم مي شود.

بهتر است از الگو هايي استفاده كنيد كه كمترين حدر رفتن مواد اوليه را به همراه داشته باشد.

خريد بهينه مواد اوليه:

آخرين موردي كه مي توانيد در نظر داشته باشيد خريد بهينه مواد اوليه است

به اين صورت كه سعي كنيد مواد اوليه خود را همواره از عمده فروش ها تهيه نماييد.

با اين روش چندين درصد سود خواهيد كرد و به عبارتي در نهايت كالاي نهايي

شما ارزان تر به دست مشتري خواهد رسيد.

استفاده از بازارياب براي توليدات هفتگي :

پس از آنكه كار توليد شما به اتمام رسيد بايد سعي نماييد تا با استفاده از

يك بازارياب محصولات خود را به فروش برسانيد.

در صورتي كه قصد راه اندازي توليدي داشته باشيد,

ميتوانيد از موارد بالا استفاده كنيد و در شرايطي كه علاقه به خريد از

توليدي كيف ارزان داريد ما به شما توصيه مي كنيم تا با توليدي كيف ارزان كيف در اين مورد همكاري داشته باشيد

چون شركت ما همواره سعي كرده است با توليد كيف هاي با كيفيت و ارزان مشتريان خود را راضي نگه دارد.

مطالب مرتبط :

توليدي كيف مدرسه اي

توليدي كوله پشتي

لينك صفحه :

http://arzankif.ir/tag/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%81-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87-%d8%a7%db%8c

سايت منبع :

http://arzankif.ir/

 

طرز تهيه انواع فلافل، آش رشته وآبگوشت

۹۴ بازديد

نخود يكي از حبوبات مورد علاقه خانواده هاي ايراني است؛ در اين دستور اشپزي سعي ميشود سه غذاي پرطرفدار با نخود به شما آموزش داده شود. ما شما را با طرز تهيه انواع فلافل، آش رشته وآبگوشت آشنا ميكنيم.  همان طور كه ميدانيد.  نخود يكي از حبوبات محبوب و بسيار سالم براي بدن است. گياه نخود، به صورت بوته‌اي و به صورت يك سال در ميان، در زمين هاي كشاورزي كاشته مي‌شود. اين ماده غذايي سرشار از ويتامين است.

فقط يك نكته مهم وجود دارد، توجه داشته باشيد كه قبل از پختن نخود، آن را حتما حدود 12 ساعت در آب بگذاريد تا خيس بخوره و نفخ آن گرفته شود.

چند مدل غذا ايراني كه با نخود درست مي‌شود.

فلافل

18ew_q2.jpg

فلافل يك نوع فست فود است، كه شهرت زيادي پيدا كرده. طرز تهيه فلافل كاري آسان است، فلافل طعمي تند داشته و نخود جزء مواد اصلي اين غذاي خوشمزه است.

دستور تهيه فلافل:

  • 400 گرم نخودها را در يك كاسه آب حدود 12 ساعت بخيسانيد و حتما آب آن را عوض كنيد.

     
  • 4 عدد سيررا به همراه 2 عدد پياز پوست بگيريد و بشوييد. سپس به همراه نخودي كه كاملا خيس خورده كه آبكش كرده ايد در چرخ گوشت بريزيد و آن را دو مرتبه چرخ كنيد تا كاملا يكدست شوند.

     
  • 200 گرم جعفري را پاك كنيد و بشوييد. سپس آن ها را بر روي تخته آشپزخانه به صورت خرد كنيد. سپس در ادامه جعفري خرد شده را به كاسه نخود اضافه كنيد. سپس 2 عدد تخم مرغ را بشكنيد و در كاسه تخم مرغ بريزيد. و در ادامه به مواد داخل كاسه به صورت كم كم 3 قاشق غذاخوري آرد نخودچي را اضافه كنيد و مواد را مرتبا هم بزنيد تا مايه فلافل آماده شود و خودش را بگيرد.

     
  • كمي از نمك، زردچوبه و فلفل سياه و تخم گشنيز و زيره را كاملا خرد كنيد و به كاسه نخود اضافه كنيد و به خوبي مواد را هم بزنيد. در صورت تمايل مي توانيد از مقداري فلفل قرمز براي تند شدن فلافل استفاده كنيد.

     
  • براي سرخ كردن فلافل ها از يك تابه گود استفاده كنيد و بايد به مقداري روغن به قابلمه اضافه كنيد تا فلافل ها در آن غوطه ور شوند. بعد از اينكه روغن كاملا داغ شد. بعد از اينكه تمامي فلافل ها را سرخ كرديد، آن ها را در يك حوله كاغذي قرار دهيد تا روغن اضافي آن‌ها خارج شود. حالا نوش جان كنيد.

آبگوشت

آبگوشت نوعي غذاي قديمي و سنتي ايراني به حساب مياد، طرز تهيه آبگوشت را ما براي شما نوشتيم تا درست كنين و در كنار خانواده لذت ببريد. آب آبگوشت را با نان تليت مي‌كنند و گوشت آن را به شكل گوشت كوبيده مي‌خورند.

دستور تهيه آبگوشت:

  • قبل از شروع به آشپزي، از شب قبل نخود و لوبياها را در يك كاسه آب بريزيد و بگذاريد تا كاملا خيس بخورند و حدود دو بار هم آب آن‌ها را عوض كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه نفخ لوبيا و نخود از بين برود و به مراتب راحت‌تر پخته شوند.
  • يك پياز را پوست بگيريد و بشوييد و خرد كنيد سپس به همراه گوشت با كمي نمك و فلفل زرد چوبه و روغن مايع داخل قابلمه تفت بدين.
  • 7 پيمانه آب به همراه نخود و لوبيا اضافه كنيد و قابلمه را بر روي اجاق گاز با حرارت ملايم قرار دهيد تا به آرامي پخته شوند.
  • بعد از گذشت سه ساعت، 2 عدد سيب زميني‌ها را پوست بگيريد و بشوييد. سپس آن‌ها را به قابلمه اضافه كنيد.
  • حدود بيست دقيقه ديگر رب گوجه اضافه كنيد.

نكته مهم در پختن آبگوشت : حرارت مي باشد. هر چقدر حرارت اجاق گاز آن ملايم و كم تر باشد، باعث مي شود آبگوشت به آرامي پخته شود . اصطلاحا به طور كامل جا بيفتد. نوش جان

آش رشته

يكي از پرطرفدارترين غذاها است، كه معمولا در ايام خاص براي نذري دادن استفاده مي‌شود. در محتويات آش رشته هم نخود استفاده مي‌شود. در اين بلاگ طرز تهيه آش رشته مجلسي را آموزش مي‌دهيم.

دستور تهيه آش رشته:

  • پيازها را خرد كنيد. يك قابلمه را كه مقداري روغن مايع در آن ريخته ايد را بر روي اجاق گاز با حرارت ملايم قرار دهيد تا روغن كاملا داغ شود. بعد از داغ شدن روغن، پياز خرد شده را به قابلمه اضافه كنيد و تفت دهيد. بعد از اينكه مقداري پياز نرم شد، زردچوبه و فلفل سياه به آن اضافه كنيد و خوب مواد را هم بزنيد و با يكديگر تفت دهيد.

     
  • بعد از اينكه حبوباتي داخل قابلمه پخته شدند، آن ها را به داخل قابلمه پيازها اضافه كنيد. و مقداري آن ها را با يكديگر تفت دهيد. سپس به قابلمه چند پيمانه آب جوش اضافه كنيد و سپس عدس را آبكش كنيد و آن را نيز به قابلمه اضافه كنيد و در قابلمه را بگذاريد تا عدس ها نيز كاملا پخته شوند.

     
  • سبزي آش كه شامل تره، جعفري، شنبليله و گشنيز مي باشد را پاك كنيد و بشوييد. سپس آن ها را بر روي تخته آشپزخانه به صورت ساطوري خرد كنيد. و در ادامه آن را به قابلمه اضافه كنيد. و مواد داخل قابلمه را با يك ملاقه هم بزنيد. بهتر است كه در اين مرحله در قابلمه را نيمه باز بگذاريد، چونكه اگر در قابلمه كاملا بسته شود، باعث مي شود كه رنگ سبزي تيره شود.

     
  • اضافه كردن رشته آشي به آش رشته، بعد از پخته شدن كامل سبزي آشي مي باشد. در صورت تمايل مي توانيد مقداري كشك هم در اين مرحله به آش اضافه كنيد تا به همراه ساير مواد داخل آش به خوبي پخته شوند.

منبع: https://blog.okala.com/

 

 

چند نوع كابل انتقال صدا(AUX) داريم

۷۶ بازديد

چند نوع كابل انتقال صدا(AUX) داريم؟

كابل انتقال صدا(AUX)چيست؟

كابل انتقال صدا (AUX)مي باشد كه جهت انتقال و جا به جايي صدا استريو با كيفيت بالا ميان دو سوكت يا جكي يا فيش نري ??? ميلي متري صدا AUX كه صدا را ميان دو دستگاه انتقال مي دهد.گاه پيش مي آيد كه شما نياز داشته باشيد صداي آهنگ و موسيقي روي گوشي موبايل يا تبلت و لپ تاپ خود را با صدايي بلندتر و با كيفيت تر از طريق اسپيكر يا بلندگوي كامپيوتر يا خودرو و ماشين يا امپلي فاير گوش بكنيد. راه ارتباطي ميان اين دو دستگاه يا از طريق بلوتوث و به صورت بيسيم خواهد بود يا به صورت فيزيكي و از طريق كابل صدا AUX. كافي است كه پخش ماشين شما داراي پورت ورودي مادگي AUX بوده و گوشي موبايل و تبلت شما هم خروجي AUX داشته باشد. پس يك سر كابل را به گوشي موبايل و يك سر ديگر را به پخش خودرو يا اسپيكر وصل مي كنيد. يا كاربردهاي ديگر مانند وصل كردن به صداي سينماي خانگي و غيره

براي مثال ، ديگر اگر پخش ماشين يا ضبط خانگي شما قديمي ( كاست خور يا CD خور ) بود و توانايي پخش موسيقي و صدا از طريق درگاه هاي USB يا مموري و كارت حافظه يا بلوتوث را نداشت (ولي داراي درگاه ورودي AUX است ) ، شما مي توانيد با خريد يك برد فلش خور پخش ماشيني، اين پخش يا ضبط خانگي با بلندگو و باندهاي قوي آن را عملي كنيد. برد فلش خور وظيفه ي پخش صداي ديجيتال را بر عهده مي گيرد و كابل صداي اي يو ايكس هم وظيفه ي انتقال صدا.

اين نوع كابل اي يوايكس داراي سيم ميباشد و بصورت مستقيم از طريق سيم اين ارتباط را انجام ميدهد.

 

AUX بلوتوث (بدون سيم)

بلوتوث ماشين Car bluetooth music Receiver

كابل aux انواع گوناگوني را داراست. يكي از عيب هاي اين كابل ها قطع شدن آن مي باشد.اين مشكل در اي يو ايكس هاي بي سيم  يا AUX بلوتوث رفع شده است.  .در اكثر مدل هاي جديد از يك باتري ليتيومي استفاده شده است كه باعث مي شود با قابليت شارژ مجدد باعث كارايي بيشتر مي شود. داراي ميكروفن داخلي هستند كه در هنگام مكالمه صدا را دريافت كند.

موارد استفاده از دانگل aux bluetooth :

ضبط و پخش خودرو

سينماي خانگي و ساندبار

اسپيكر هاي شارژي و برقي

آمپلي فاير ها

استفاده به عنوان گيرنده هندزفري بلوتوث

 

فروشگاه ديجي فرست آماده خدمت رساني به مشتريان حضوري و غير حضوري بصورت خريد آنلاين، مي باشد.براي ديدن محصولات بيشتر و خريد از اين فروشگاه ،ازسايت ديجي فرست ديدن نماييد. 

 

 

ريمپ ايسيو ECU چگونه به افزايش قدرت خودرو منجر مي شود؟

۹۶ بازديد

ريمپ ايسيو ECU چگونه به افزايش قدرت خودرو منجر مي شود؟

ريمپ اي سي يو چيست؟ اگر شما هم با اين واژه آشنا باشيد شايد بدانيد كه روشي براي افزايش قدرت، شتاب و بالا بردن راندمان كاري موتور خودرو شماست. اي سي يو يا ecu در واقع كامپيوتر خودرو است كه برنامه نويسي شده و به عمل بهينه سازي اين برنامه نويسي و كدها ريمپ مي گويند.

lvyb_c1.jpg

ريمپ چند مزيت كلي دارد:

كاهش دماي كاركرد فن

 با بهينه سازي اين كدها كه بر روي تمام محصولات ايران خودرو، سايپا، پارس خودرو، مديران خودرو و كرمان موتور قابل پياده سازي است، دماي كاركرد فن خودرو كاهش پيدا مي كند.

رفع كپ سر گاز

اكثر خودروهاي تازه كه دريچه گاز آنها برقي است، دچار مشكل كپ سر گاز هستند كه با چيپ تيونينگ اي سي يو مرتفع مي شود.

حذف كات آف

كات آف يا به عبارت ديگر محدوديت دورموتور اجازه نمي دهد كه شما از نهايت قدرت موتور بهره مند شويد، با ريمپ اي سي يو اين مشكل نيز برطرف مي گردد.

ريمپ چگونه انجام مي شود؟

نرم افزارها و كدهاي كامپيوتر خودرو شما در اين فرآيند تغيير مي كنند و يا اصطلاحا بهينه سازي مي شوند. نتيجه اين امر بهبود كاركرد پيشرانه و تقويت آن است. در زبان انگليسي Remap نوشته مي شود و هم براي خودروهاي قديمي و هم جديد كاربرد دارد.

در اين روش شتاب، قدرت خودرو و توان خروجي آن بالاتر مي رود و در عين حال نه تنها به موتور خودرو شما آسيبي وارد نمي كند بلكه باعث افزايش طول عمر آن نيز مي گردد. اين افزايش عمر نيز از افزايش بازده خروجي موتور نشات مي گيرد.

آيا ريمپ كردن باعث مي شود معاينه فني نگيريم؟

خير، برعكس با كاهش آلايندگي موتور در گرفتن برگه معاينه فني به شما كمك نيز مي كند، هم چنين ريمپ ايسيو باعث كاهش و مديريت بيشتر مصرف سوخت مي گردد.

يك نمونه ريمپ رايج

يكي از نمونه هاي رايج كه ريمپ بروي آن انجام مي شود، خودروي داخلي سمند است. ريمپ سمند مزاياي بسياري دارد:

1- افزايش سرعت و قدرت سمند

2- افزايش سرعت و شتاب سمند

3- كاهش دماي كاركرد فن

4- رفع كپ حين حركت سمند

5- برداشتن كاتاف ( حذف محدوديت دور موتور )

6- كاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ريمپ ارائه ميگردد )

7- حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو )

8- حذف سنسور دوم اكسيژن در سمند يورو 4

 

از آنجايي كه سمند يكي از محصولات سنگين وزن ايران خودرو محسوب مي شود و بدليل وجود مشكلات نرم افزاري هماهنگي و قدرت زيادي در حركت ندارد، ريمپ مي تواند باعث كاهش فشارها به موتور آن شود. اين فشارها مي توانند منجر به برخي خرابي ها مانند افتادگي بدنه، لش و خرابي دسته موتورها و جلوبندي و لاستيك سابي شوند.

تمام مدلهاي مختلف سمند مانند SE، LX، EF7، سورن و سورن توربو را مي توان با ريمپ به طول عمر موتورشان با كاهش گازهاي NOX در محفظه احتراق سيلندر كمك كند.

اگر شما به يكي از مراكز ريمپ خودرو مانند كاراك مراجعه كنيد و سمند خود را ريمپ ايسيو نماييد، چه تاثيري بر خودرو خود مي گذاريد؟

تاثيرات ريمپ بر سمند

تاثير ريمپ بر شمعها: ريمپ ميتواند دستوراتي كه سر كوئل شمع ميرود را تغيير دهد و ولتاژ ها و دفعات قطع و وصل را بهينه و مطابق با سوخت مصرفي كند. ريمپ جرقه زني را بهينه ميكند و باعث كاهش ناك ( صدايي كه در هنگام دنده مرده از موتور به گوش ميرسد ) ميشود.

تاثير ريمپ بر روي دريچه گاز: در خودروهاي دريچه گاز برقي بر خلاف انواع سيمي دستور تغييرات در زاويه دريچه گاز از ايسيو ( كامپيوتر خودرو ) صادر ميگردد. اين تغييرات معمولا از پارامترهاي وارده سنسور اكسيژن و زاويه پدال گاز تبعيت ميكند به اين معنا كه با توجه به ميزان گازي كه به ماشين ميدهيد و با توجه به ميزان اكسيژني كه در دود اگزوز وجود دارد ، ميزان هوادهي توسط اي سي يو و دريچه گاز برقي تنظيم ميگردد. در اكثر خودروهاي ايراني و چيني و كره اي ، بدليل كيفيت پايين قطعات مدار پدال برقي – دريچه گاز برقي مشكلاتي از قبيل تاخير در گاز خوردن خودرو و توان پايين حركتي در سربالايي ها براي ماشين پيش مي آيد. در ريمپ اي سي يو با كار كردن روي 3 پارامتر پدال گاز برقي ، دريچه گاز برقي و سنسور اكسيژن رفع عيب آن دو مشكل براي خودرو شما انجام ميشود.

تاثير ريمپ روي سنسور اكسيژن

در تمام خودرو هاي انژكتوري سنسور اكسيژن بالا و در بسياري از انواع جديد سمند ، سنسور اكسيژن پايين وجود دارد. سنسور اكسيژن بالا همان سنسور اكسيژن اول است و سنسور اكسيژن پايين همان سنسور دوم است. هر دو اطلاعات را به ايسيو ميفرستند و اين قطعه با توجه به جداول و برنامه ريزي هاي قبلي دستوراتي را براي عملگراهاي مختلف مانند كوئل ، شمع ، دريچه گاز ، سوزن انژكتور و پمپ بنزين ميفرستد. در ريمپ با اصلاح بهينه سازي جداول سنسور اكسيژن اول بهينه سازي حركتي رخ ميدهد. همپنين با بهينه سازي سنسور دوم بهبود در حركت خودرو اتفاق مي افتد. در بسياري از خودرو هاي جديد به علت عدم سازگاري اين خودروها با بنزين، خطاي سنسور دوم اكسيژن و خطاي كاتاليست ميدهند كه در اين وضعيت نيز با ريمپ سنسور دوم اكسيژن اين مشكل حل ميگردد. همچنين با حذف سنسور دوم كه رگولاتور ثانويه سوخت محسوب ميشود با افزايش پاشش سوخت مواجه ميشويم كه نتيجه آن قدرت بيشتر براي موتور است. پس با ريمپ سنسور اكسيژن ها ميتوان به شتاب بالاتري رسيد.

منبع: رويش نيوز

 

تحليل بنيادي چيست و چه كاربردي دارد؟

۹۳ بازديد

 

راهنماي جامع سرمايه گذاري در بورس براي همه

بررسي ها نشان ميدهد طي 3 سال گذشته بازار و شاخص بورس تهران، با بازدهي 500  درصدي توانسته است از بازار هاي موازي سبقت گرفته و در صدر جدول بازدهي ها و بالاتر از طلا، دلار، مسكن قرار بگيرد.

در اين مقاله سعي داريم تا شما را با بازار بورس به زباني ساده آشنا كنيم تا شايد شما هم اگرعلاقه مند باشيد در اين بازار فعاليت و كسب سود كنيد. با ما همراه باشيد.

اكثر افرادي كه دنبال فعاليت در بورس هستند افرادي با قدرت ريسك پذيري متوسط به بالا و به دنبال به كار گرفتن سرمايه هاي خود در بازار و كار هستند اما به درستي اطلاع ندارن نقطه شروع  سرمايه گذاري در بورس كجاست؟ نحوه دريافت كد بورسي و ثبت نام در بورس به چه شكل است؟ آموزش بورس چگونه است؟ صندوق سرمايه گذاري و تفاوت آن با سبدگرداني چيست؟ و سوالاتي از اين دسته كه در اين مطلب به آنها پاسخ خواهيم داد.

 

ما در مجموع شروع فعاليت در بورس را به افراد زير پيشنهاد ميكنيم:

 

1) به دنبال پيشرفت و كار كردن با سرمايه خود هستند.

2) افرادي كه به دنبال سرمايه گذاري و كسب سود در يه چرخه سازنده هستند.

3) افرادي كه قدرت ريسك پذيري متوسط و رو به بالا دارند.

 

و به اين افراد پيشنهاد ميكنيم در بورس سرمايه گذاري نكنند:


1) افرادي كه انگيزه كافي براي معامله كردن ندارند.

2) افرادي كه نميتوانند بيشتر از روزي 2 ساعت براي معاملات خود در بورس زمان بگذارند.

3) افرادي كه قدرت ريسك پذيري ندارند و به قرار دادن پول هايشان در بانك و سود كم آن راضيند.
 

اگر جزو دسته اول هستيد و تمايل به سرمايه گذري در بورس داريد فرآيند ورود به بازار بورس در دو گام خلاصه ميشود:


1) ثبت نام اينترنتي كدبورسي در كارگزاري هاي بورس ايران : كد بورسي رايگان

2) آموزش معامله در بورس و  يادگيري روش هاي معاملاتي

 

حال به توضيح اين دو گام ميپردازيم:


دريافت كد بورسي

 ثبت نام شما در بورس بعد از ارائه مدارك شناسايي شما و ثبت نام اينترنتي (در حدود 5  دقيقه) و بعد از آن احراز هويت شما در دفاتر شعب كارگزاري هاي بورس ايران (مثل آگاه، مفيد و ...) و يا در شعب دفاتر پيشخوان دولت انجام خواهد ميشود كه آدرس اين دفاتر در پايان ثبت نام اينترنتي (آنلاين) براي شما ارسال ميشود.

بعد از احراز هويت نام كاربري و رمز عبور سامانه معاملاتي آنلاين براي شما پيامك ميشود و شما از اين لحظه ميتوانيد فعاليت خود را در بورس شروع كنيد.



آشنايي با بازار بورس:

به طور خلاصه در بازار بورس اوراق بهادار همانند هر بازار ديگري يك سمت خريدار وجود دارد و سمت ديگر فروشنده  (عرضه و تقاضا). اما چيزي كه شما خريد و فروش ميكنيد به صورت فيزيكي و قابل لمس نيست و به بيان ديگر شما سهام شركت ها و كارخانه جات را خريد و فروش ميكنيد.

 

شما در واقع سهام شركتي يا كارخانه اي را خريداري ميكنيد كه در حال توليد يا فروش محصولي و يا خدمتي است (مثلاً شركت ايران خودرو، انواع ماشين هاي سواري و قطعات آن ها را توليد و به فروش ميرساند). حال شما با خريدن سهام شركت ايران خودرو، در سودي كه اين شركت از فروش محصولات خود كسب ميكند، شريك خواهيد بود.

به اين نكته نيز بايد توجه داشت كه شما به طور مستقيم نميتوانيد سهام شركت ها را از خود شركت ها خريداري كنيد و طبق قانون بايد اين كار را از طريق شركت هاي كارگزاري داراي مجوز سازمان بورس وزارت اقتصاد انجام دهيد. كافي است مقداري جست و جو كنيد تا بهترين كارگزاري را براي انجام معاملات خود انتخاب كنيد.

قيمت ترون 

توجه كنيد كسب سود در بازار بورس از دو طريق امكان پذير است:

 

  1. سود حاصل از نوسان قيمتي سهم (عنوان مثال سهمي را 200 تومان خريداري ميكنيد و هفته بعد 220 تومان آن را ميفروشيد و 10 درصد در عمل سود كرده ايد)
  2. سود حاصل از هر سهم در مجمع (عملاً در سودي كه شركت در طول يك سال ساخته است شما نيز شريك هستيد. كه اين سود به حساب بانكي شما واريز خواهد شد)

 

 

انواع روش هاي سرمايه گذاري در بورس

روش هاي سرمايه گذاري در بورس به دو شكل مستقيم (دريافت كد بورسي) و غير مستقيم (خريد واحد صندوق هاي سرمايه گذاري) است.

روش مستقيم براي افرادي پيشنهاد ميشود كه زمان كافي براي انجام معاملات توسط خودشان را دارند. اين افراد با دريافت كد بورسي به عنوان اولين قدم براي خريد سهام و پس از كسب اطلاعات و دانش كافي ميتوانند به صورت آنلاين اقدام به خريد و فروش سهام نمايند.

اما روش غير مستقيم به افرادي پيشنهاد ميشود كه زمان لازم براي انجام معاملات توسط خودشان را ندارند و تمايل دارند در صندوق ها سرمايه گذاري كنند و در عمل معاملات خود را به شركت هاي كارگزاري و صندوق ها تحت نظر آنها بسپارند.

اين افراد همچنين ميتوانند از خدمات مديريت سرمايه يا سبدگرداني كه توسط كارگزاري هاي داراي مجوز از سازمان بورس انجام ميشود اقدام به سرمايه گذاري در بورس نمايند.

هر دو روش قانوني و تحت نظارت سازمان بورس بوده  وپس از احراز هويت افراد سرمايه گذار انجام خواهد شد.

 

آموزش بورس

براي موفقيت در بازار بورس همانند هر كسب و كار ديگري بايد دانش و تجربه كافي را داشته باشيد. براي يادگيري بورس لازم است تا در روزهاي اول مطالعات زيادي در اين زمينه داشته باشيد. پيشنهاد ميكنيم كتاب آموزش بورس در 20 دقيقه را بخوانيد.

در كنار آموزش بورس بايد از اخبار صنايع مختلف مطلع باشيد. همچنين اطلاعيه هاي شركت ها در رابطه با فروش و صورت ها مالي با خبر باشيد و آنها را دنبال و تحليل كنيد.

به صورت خلاصه آموزش بورس، تحليل بنيادي سهم (آمار ميزان فروش، صورت هاي مالي و...) به همراه تحليل تكنيكال نمودار و روند قيمتي سهام هر شركت در كنار هم به شما اين پيام را ميدهد كه سهام اين شركت ارزنده است يا خير؟ كدام سهام را بخريد و كدام سهام را بفروشيد؟

 

فرآيند يادگيري بورس چگونه است و چقدر زمان احتياج دارد؟

آموزش بورس نقش مهمي در موفقيت شما در بورس دارد. پيشنهاد ميكنيم با مطالبي كه در وب به صورت رايگان وجود دارد شروع كنيد و در ادامه ميتوانيد در دوره هاي پيشرفته تر بورسي شركت كنيد. شما بعد از 1 الي 3 ماه (با توجه به زماني كه روزانه صرف آموزش بورس كرده ايد)، بايد مفاهيم و كليات را فرا بگيريد و توانايي معامله كردن خواهيد داشت.

 

مزاياي سرمايه گذاري در بورس:

1- براي سرمايه گذاري در بورس نياز به سرمايه ي زيادي نيست (حداقل خريد سهام در سيستمهاي معاملات آنلاين 102 هزارتومان است)

2-  سرمايه ي شما به راحتي قابل نقد شدن است (به آساني مي توانيد سهام خود را بفروشيد و كارگزار 2 روز بعد مبلغ حاصل از فروش سهام را به حساب شما واريز مي كند)

3-  فرق نمي كند كجاي دنيا باشيد فقط كافيست با يك كامپيوتر و يا موبايل به اينترنت وصل شويد و معاملاتتان را از طريق پلتفرمهاي متنوع انجام دهيد.

4- اگر سهام درستي را انتخاب كرده باشيد مي تواند براي شما منابع مالي خوبي را ايجاد كند و سود خوبي كنيد.


حداقل سن براي دريافت كدبورسي و كد آنلاين بورسي چقدر است؟

براي دريافت كد بورسي محدوديت سني وجود ندارد. و هر فردي كه شناسنامه دارد ميتواند كد بورسي دريافت كند. اما اگر بخواهيد به صورت آنلاين معامله كنيد (كد بورسي آنلاين داشته باشيد) بايد حداقل 18 ساله باشيد.


براي ورود به بورس نياز به مدرك هست؟

خير در حال حاضر براي ثبت نام در بورس نيازي به مدركي نداريد.

 

كدام سهام بورس خوب است؟

در بورس سهام خوب و بد نداريم. (ممكن است شركت خوب و بد داشته باشيم) اما مهم اين است در قيمت هاي مناسب خريداري كنيد و در مواقع رشد، با رعايت حد ضرر و حد سود معاملات خود را ببنديد.

 

راز موفقيت در بورس چيست؟

راز موفقيت در بورس دانش و آگاهي شما، داشتن استراتژي معاملاتي مناسب، داشتن زمان بندي مناسب براي خريد و فروش سهام، انتخاب سهام مناسب با توجه به ريسك پذيري شما و در نهايت اخبار، اطلاعات و تحليل هاي شماست كه نتيجه اش پيش بيني شما از قيمت سهام خواهد بود و منجر به موفقيت و يا عدم موفيت شما در اين بازار ميشود.

سود بورس چقدر است؟
 

سود در بورس ثابت نيست! ممكن است روزي 10 درصد سود يا ضرر كنيد ولي ميتوانيد به طور ماهيانه سود خود را محاسبه كنيد. به طور ميانگين بايد دو برابر بانك سود كنيد تا ارزش انرژي و زماني كه گذاشته ايد را داشته باشد!

 

استعلام كد بورسي

در صورتي كه كد بورسي خود را فراموش كرده ايد و يا به دنبال استعلام كد بورسي هستيد طبق مراحلي كه در مطلب زير عنوان شده پيش برويد تا آن را بازيابي كنيد:

فراموشي كد بورسي

 

 

تحليل بنيادي چيست و چه كاربردي دارد؟

  • گردآوري داده هاي مربوط به بنيادهاي اقتصادي و عوامل موثر بر چشم انداز صنعت و شركت
  • بررسي و تفسير اطلاعات و آگاهي هاي موجود
  • طراحي الگو و ساختار آن
  • تعيين روابط بين متغير هاي الگو
  • تعيين اهميت متغير هاي الگو
  • تعيين ارزش آينده
  • مقايسه ارزش ذاتي با قيمت جاري

كه درباره هر شركت و سهم آن ميتوانيد از طريق تحليل بنيادي پيش بيني كنيد كه يك سهم ارزنده هست يا خير؟

 

عرضه اوليه سهام در بورس چيست؟

 

عرضه اوليه سهام در بازار بورس هميشه يكي از مواردي بوده كه براي سرمايه گذاران تازه وارد جذابيت داشته است. به زبان ساده عرضه اوليه يعني انتشار اوراق بهادار شركتي كه در بورس به تازگي پذيرش شده است. عرضه اوليه سهام شركت ها در بورس به اين دليل كه در بيشتر مواقع براي سرمايه گذاران سود آور بوده، هميشه طرفداران خاص خودش را دارد.

براي خريد عرضه اوليه نيز بايد ابتدا كد بورسي دريافت كنيد.

 

 

جمع بندي و چند توصيه خيلي مهم


در نهايت اين كه اگر تصميم داريد در بورس موفق باشيد و كسب سود كنيد حتماً آموزش ببينيد، در دوره هاي آموزشي شركت كنيد و سعي كنيد با ايجاد ارتباطات مناسب و دنبال كردن اخبار شركت ها سود بيشتري در اين بازار كسب كنيد.

از مشاوره گرفتن از افراد غير متخصص و غير قابل اعتماد خودداري كنيد و با تكيه بر دانش و اطلاعات خود شروع به معامله در بازار بورس كنيد. و حتماً از شركت هاي داراي مجوز مشاوره سرمايه گذاري براي خريد و فروش ها مشورت بگيريد (تا زماني كه خودتان تحليل گر بشويد)

هميشه به ياد داشته باشيد كه بازار بورس بازاري سود ده براي افراد صبور و بازاري زيان ده براي افراد عجول و هيجاني است.

 

 

 

پرفروشترين كتابهاي نشر فرمهر

۹۹ بازديد

امروز به پرفروش‌ترين كتاب‌هاي #نشر_فرمهر در سال نود و هشت مي‌پردازيم. ‌با ما همراه شويد. ‌

1. كتاب تروريسم عاشقانه

كتاب حاضر روايت مكرر سرگذشت تلخ زناني است كه قرباني خشونت‌هاي رواني و فيزيكي همسر و يا شريك زندگي رمانتيك خود مي‌شوند و دادخواهي‌ها و فريادهاي آنها راه بجاي نمي‌برد و محاكم و نهادهاي اجتماعي و حتي دوستان و خويشان بجاي التيام بخشيدن به زخم‌هاشان با انداختن تقصير‌ها و گناهان به گردن آنان رنج ديگري بر رنج‌هاشان مي‌افزايند.

2. كتاب سير عشق ‌

كتاب سير عشق نوشته آلن دو باتن است كه به موضوع روابط بين زن و مرد مي پردازد. تنها آغاز عشق نيست كه اهميت دارد، بلكه چگونگي ادامه آن است كه حائز اهميت است.

3. كتاب خبر

خبر چه بر سر مغز، روان و ديدگاه ما مي‌آورد؛ ما روزانه ساعت‌هاي زيادي را صرف سرزدن به اخبار مي‌كنيم و بدون شك اين خبر است كه ديدگاه ما از واقعيت را شكل مي‌دهد. وابستگي ما به خبر رو به فزوني است. پرداختن به خبر اولين كاري است كه بعد از چشم باز كردن مي‌كنيم، جالب اينكه آخرين كاري كه قبل از به خواب رفتن انجام مي‌دهيم نيز بررسي خبر است. با اين همه تا پيش از اين، به‌ندرت كتابي به تحليل تاثير خبر بر مخاطبان پرداخته است.

?. كتاب عشق، كار و منزلت در عصر مدرن

كتاب حاضر ترجمه‌اي است از سمينارهايي كه آلن دوباتن در باب مضاميني كه با كتاب‌هايش و نه لزوماً محدود به آن‌ها ارائه كرده استمضامين اين سخنراني‌هاي درست مثل كتاب‌هايش كوششي است در راستاي پيوند فلسفه با زندگي روزمره دوباتن در اين سخنراني‌ها از عشق‌هاي نافرجام رمانتيك و چرايي شكست‌هاي مكررمان مي‌گويد… ‌

?. كتاب پدران و پسران

آركادي جوان بعد از فارغ‌التحصيل شدن از دانشگاه به همراه دوست پوچ‌گرايش «بازاروف» به منزل پدري‌اش باز مي‌گردد بازاروف پزشك جواني است كه مانند نسل اطلاح‌طلبش با همه‌ي سنت‌ها مخالف است و در تقاطع سنت و مدرنيته دست و پا مي‌زند و شخصيت تاثيرگذاري دارد در اين داستان پدران نماد نسلي محافظه‌كار و سنت‌گرا بوده كه اصلاحات در آن‌ها به كندي رخ مي‌دهد يا هرگز اتفاق نمي‌افتد و پسران نماد نسلي ديگر هستند كه در جدال با مكتب مخالف خود – يعني پدران – مي‌باشند.

مشاهده‌ي كتاب‌ها در سايت كاواك www.cavack.com