سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

دوربين مداربسته و نگراني از فناوري تشخيص چهره

۴۲ بازديد

دوربين مداربسته و نگراني از فناوري تشخيص چهره

فناوري تشخيص چهره به سرعت در حال گسترش است. نرم افزاري كه با مقايسه تصاوير چهره انسان با يك پايگاه داده از سوابق كل جامعه، افراد را شناسايي مي كند و قطعا دنياي آينده ما را نيز تغيير خواهد داد؛ البته اين فناوري در همين لحظه كه اين مطلب منتشر مي شود به شدت در چين گسترده شده است اما آيا كل دنيا آماده پذيرش اين مهمان ناخوانده در لحظه لحظه زندگي روزمره هست؟ به طور معمول اين فناوري در بين نيروهاي پليس بيشتر رواج يافته اما در فرودگاه ها، ايستگاه هاي راه آهن و مراكز خريد نيز در حال استفاده گسترده است و اين مي تواند چالش هاي عجيبي در زندگي آينده همه ما ايجاد كند.

همان طور كه گفتيم فناوري تشخيص چهره به شدت در دنيا در حال گسترش است و به همين دليل  بحث بر سر نتايج استفاده از اين فناوري در آينده نزديك بسيار ضروري خواهد بود. براي مثال فعالان، سياستمداران، دانشگاهيان و حتي نيروهاي پليس در مورد تأثير شناسايي چهره بر فرهنگ سياسي مبتني بر حقوق و دموكراسي ابراز نگراني هاي جدي مي كنند. البته چنين موضوعي در كشورهايي با ساختار متمركز سياسي مانند چين، بحث هاي زيادي در بر نخواهد داشت اما آيا جهان غرب و كشورهايي كه خود را صاحب دموكراسي مي دانند نيز مي توانند چنين تعرض هايي به حريم شخصي را تاب بياورند؟ علاوه بر همه اين موضوعات در كشور ما ايران اين چالش ها در آينده اي نزديك مي تواند به شدت زندگي ما را تغيير دهد.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن       

 

در اينجا 4 دليل را براي شما بيان مي كنيم كه ما بايد نگران استفاده از فناوري تشخيص چهره در فضاهاي عمومي باشيم.

1. نظارت شديد خودكار بر زندگي روزمره

در بحث نگراني از فناوري تشخيص چهره بحث هاي نظارت شديد دولت بر رفتار عمومي در ابتداي موضوعات قرار مي گيرد به عبارتي با استفاده از اين فناوري نظارت بر رفتار شهروندان از سوي دولت به شدت زياد مي شود. بگذاريد با يك مثال واقعي تر بحث را باز كنيم، دوربين هاي مدار بسته در حال حاضر در سراسر شهرهاي ما گسترده شده اند، اما براي استفاده دولت از فيلم اين دوربين ها عليه شما، آنها بايد كليپ هاي خاصي از شما را پيدا كنند كه كاري را انجام مي دهيد تا به استناد به اين فيلم ها جرمي به شما نسبت داده شود.اما با مجهز شدن اين دوربين ها به فناوري هاي مبتني بر تشخيص چهره چنين نظارت هايي به شدت افزايش مي يابد و تشديد مي شود. بنابراين  فناوري تشخيص چهره ، نظارت بر رفتار هاي عمومي را به سطوح جديدي مي رساند. همچنين اين فناوري اين امكان را براي نظارت زنده و خودكار بر روي افراد در هنگام انجام كارهاي روزمره فراهم مي كند و به مقامات اين فرصت را مي دهد تا هر حركت شما را رديابي كنند. اين يك فيلم هاليوودي نيست، اين داستاني است كه همين لحظه در حال اجرايي شدن در دنياي واقعي است.

2. عدم وجود چارچوب قانوني يا نظارتي مشخص

اكثر كشورها قانون خاصي براي استفاده از دوربين هاي تشخيص چهره ندارند كه استفاده از اين فناوري را تنظيم كند. اگرچه برخي از قانونگذاران در تلاشند اين مورد را تغيير دهند اما براي رسيدن به يك قانون مشخص و درست راه بسياري بايد طي شود. به همين دليل است كه اين بلاتكليفي حقوقي راه را براي سو استفاده از اين فناوري باز مي كند، مانند به دست آوردن تصاوير ما بدون اطلاع و رضايت ما و استفاده از آنها به روش هايي كه تصويب نمي كنيم.

3.  نقض حريم خصوصي

حق حريم خصوصي، حتي در فضاهاي عمومي نيز اهميت دارد. اين موضوع از فاش شدن هويت ما در مقابل دخالت دولت ها و بدون درخواست دولت يا شركت هاي خصوصي محافظت مي كند. ضبط و ذخيره سازي و تجزيه و تحليل تصاوير ما در مقياس بزرگ و گسترده در فناوري تشخيص چهره، اين حق عمومي و انساني را تضعيف مي كند زيرا اين بدان معناست كه ما ديگر نمي توانيم در ملا عام كاري انجام دهيم بدون اينكه دولت در مورد آن آگاهي نداشته باشد. بنابراين در بحث نگراني از فناوري تشخيص چهره چهره نقض حريم خصوصي افراد مهمترين دغدغه عمومي به حساب مي آيد.

نصب دوربين مدار بسته     تي وي تي

4. تخريب فرهنگ سياسي دموكراتيك

موضوع مهم ديگر اين است كه نظارت گسترده عموم مردم با استفاده از فناوري دوربين هاي تشخيص چهره مي تواند افراد را از حضور در رويدادهاي عمومي منصرف كند. اين موضوع مي تواند مشاركت در اعتراضات سياسي و كارزارهاي تغيير جامعه  را نيز به طور كامل خفه كند. همچنين اين تكنولوژي مي تواند رفتار ناسازگار را به شدت سركوب كند و بدين شكل ما شاهد يك جامعه مرده خواهيم بود. اين اثر خنثي كننده نقض جدي در حق آزادي اجتماعات ، و آزادي بيان به حساب مي آيد.

دنياي فردا تحت نظارت دوربين ها!

تشخيص چهره سوالات بزرگتري را نيز برجسته مي كند كه پيرامون آنها استفاده از انواع دوربين ها و سيستم هاي نظارتي براي جامعه قابل قبول شناخته شده است. اين  يك واقعيت پيچيده است كه دوربين هاي نظارتي هر روز پيچيده تر مي شوند بدون اينكه لزوماً تفاوت زيادي با مدل هاي آنالوگ سابق خود از نظر ظاهر داشته باشند. هيچ نشانه و اطلاعاتي وجود ندارد كه در مورد قابليت هاي پيشرفته آنها به ما بگوييد، اين بدان معناست كه فعاليت هاي پشت سر اين دوربين ها شفافيت كمتري پيدا مي كنند و در نتيجه شما نمي دانيد كه با استفاده گسترده از اين سيستم ها چه بلايي قرار است بر سر جامعه آينده بشريت بيايد.

براي مثال همزمان با كوچك سازي اين فناوري و كاهش هزينه هاي نصب و راه اندازي، انواع جديدي از دوربين ها از جمله دستگاه هاي ويدئويي، هواپيماهاي بدون سرنشين و ديگر تجهيزات نظارتي نيز به وجود آمده اند. در عين حال، تكنيك هاي تصويربرداري و ضبط بيشتر و بيشتر استاندارد و گسترده شده اند. اين تكنولوژي ها، امكان ارتباط بيشتر بين سيستم ها را فراهم مي كند و كيفيت را تا آنجا افزايش داده است كه تصاوير مي توانند در دادرسي هاي قانوني يك گواهي قابل اعتماد به حساب آيند.

بيشتر بخوانيد:   دوربين مداربسته      

علاوه بر تشخيص چهره ، ما شاهد ظهور دوربين هايي هستيم كه قادر به رديابي و تشخيص اشيا نيز هستند، به علاوه پيشرفت در تجزيه و تحليل سر و صدا يا بو نيز از ديگر قابليت هاي دوربين هاي مداربسته نوين به حساب مي آيند. نيروهاي پليس در ايالات متحده و انگليس سيستم هايي را آزمايش مي كنند كه پيش بيني مي كند افراد احتمال ارتكاب جرم را دارند يا خير.  همه اين موضوعات در كنار هم يك جهش كوانتومي از دوربين هاي مداربسته قديمي به سمت آينده است. دوربين هايي كه در يك تحول سريع اگر چه ممكن است در ظاهر به امنيت بيشتر محيط هاي شهري كمك كنند اما در اصل خودشان به يك چالش امنيتي در آينده تبديل خواهند شد.

بيشتر نظرسنجي ها حاكي از آن است كه عموم مردم طرفدار استفاده از دوربين هاي مداربسته هستند ، اما سوال اصلي اين است كه اگر عموم مردم بدانند كه اين سيستم هاي نظارتي نوين قادر به چه كارهايي هستند آيا همچنان از اين سيستم ها پشتيباني مي كنند؟ با توجه به اكثر واكنش ها در رسانه ها براي شناسايي چهره ، به نظر مي رسد كه جواب اين سوال قطعا منفي باشد.

ابهامات در تكنولوژي تشخيص چهره مي تواند وقايع ناگواري براي نسل آينده رقم بزند. بنابراين حاكميت و مقررات بايد سريعاً متحول شوند تا قوانين شفافي براي استفاده از اين تكنولوژي تدوين شوند. آيا ايران نيز براي چنين مشكلي كه احتمالا در آينده گريبان جامعه را خواهد گرفت تدابيري انديشيده است؟

  1. http://seo77.samenblog.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.html
  2. http://seo77.samenblog.com/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%DB%8C-%D9%88-%D9%88%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%AA.html
  3. http://seo77.samenblog.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87.html
  4. http://seo77.samenblog.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86.html
  5. http://seobaz.famblog.ir/post/18

 

 

دانشگاه پاولوف

۳۶ بازديد

دانشگاه پاولوف اولين دانشگاه دولتي پزشكي سن پترزبورگ

امروز ميخواهيم نگاهي به يكي از بهترين دانشگاه هاي روسيه در زمينه تحصيلات عاليه داشته باشيم يعني دانشگاه پاولوف روسيه . اين دانشگاه كه در ماه سپتامبر سال 1897 تاسيس شده است، يك موسسه وقف شده براي تحصيلات عاليه عمومي ميباشد كه واقع شده در محيط شهري كلان شهر بزرگ سن پترزبورگ ( كه حدود پنج ميليون نفر جمعيت دارد) است.

اين دانشگاه يك سنت قديمي و پر افتخار در تربيت دانشجويان روسي و بين المللي دارد. بيش تر از 35000 فيزيك دان از اين  دانشگاه فارق التحصيل شده اند. از زمان آغاز برنامه قبول دانش جويان بين المللي در 1947 ، بيشتر از 3500 فارق التحصيل بين المللي از بيش از 50 كشور در سراسر جهان موجود است. در حال حاضر نيز پنج هزار دانشجو در اين دانشگاه مشغول به تحصيل ميباشند.

 در ابتدا اين دانشگاه به عنوان موسسه پزشكي براي زنان تاسيس شد كه در ابتدا فقط زنان را به عنوان دانشجو ميپذيرفت ولي امروزه مردان هم ميتوانند در اين دانشگاه تحصيل كنند . اين اولين موسسه در روسيه و اروپا بود كه براي زنان فرصتي فراهم ميكرد تا به تحصيلات عاليه بپردازند.

اين دانشگاه در 1936 نام اولين موسسه پزشكي را به افتخار برنده جايزه نوبل، ايوان پاولو را بر خود گذاشت. در سال 1994 اين موسسه به عنوان دانشگاه پزشكي شناخته شد و نام دانشگاه دولتي پزشكي پاولوف سن پتزبورگ را دريافت كرد. اين دانشگاه تنها دانشگاهي است كه درمانگاهي پلي كلينيك در محدوده خود دارد كه سالگرد 180 سالگي اين درمانگاه  را در سال 2015 جشن گرفت. اين دانشگاه به طور قابل توجهي به رشد علم پزشكي و خدمات بهداشتي در روسيه كمك كرده است.

دانشكده ها و كاركنان

اين دانشگاه داراي 112 گروه آموزشي تقسيم شده در يازده دانشكده ميباشد كه شامل دانشكده هاي پزشكي، دندانپزشكي، پزشكي ورزشي، فرهنگ تطبيقي تربيت بدني، اطفال، روانشناسي باليني، دانشجوهاي خارجي، مدرسه تحصيلات عاليه پرستاري، تحصيلات پس از فارق التحصيلي، تحصيلات پيش دانشگاهي ميباشد. اين دانشگاه نرخ خوبي از كارمندان دانشكده خوب آموزش ديده شده و بسيار تحصيل كرده مجهز به تكنولوژي مدرن فراهم ميكند. هم چنين به حد كافي اعضاي غير متخصص فراهم ميكند تا محيطي خود آموز براي دانشجويان فراهم آورد.

ny1s_x2.jpg

روش تدريس

در اين دانشگاه تدريس به زبان انگليسي انجام ميشود و اين دانشگاه معتقد به روش تدريس تطبيقي منحصر به فرد است كه مبتني بر تركيبي از بهترين سنت هاي آموزشي پزشكي روسيه با روش هاي سيستم آموزش غربي است. اين دانشگاه به عنوان محلي براي آموزش متخصصين در سراسر دنيا شناخته شده است. آموزش در اين دانشگاه مبتني بر مفهوم سيستم چند مرحله اي تربيت متخصصين در برنامه هاي داراي مرحله هاي متفاوت آموزش پزشكي است. موارد موجود شامل تربيت آموزش دانشگاهي، تربيت در برنامه هاي تحصيلات عاليه و هم چنين شامل تربيت پس از فارق التحصيلي دكتر ها ميباشد.

 

هزينه تحصيل در روسيه

 

شهريه دانشگاه دولتي پزشكي پاولوف سن پتزبورگ بسيار به صرفه و اقتصادي ميباشد كه در جدول زير ميتوانيد آنرا مشاهده كنيد.

دانشگاه پاولوف روسيه

شهريه سالانه

هزينه هتل دانشجويي سالانه

هزينه كل سالانه

كل هزينه شش سال

شهريه دانشگاه به دلار

4500 دلار

600 دلار

5100 دلار

30600 دلار

قيمت به تومان(حدودي)

116ميليون

15.5 ميليون

131.5 ميليون

790 ميليون براي 6 سال

دوره هاي مقدماتي ده ماهه

2500 دلار

600 دلار

3100 دلار

80 ميليون تومان

 

پرديس دانشگاه

پرديس دانشگاه دولتي پزشكي پاولوف سن پترزبورگ درقسمت مركزي شهر در يك فضاي سبز كه شامل رنگ هاي سبز بهاري و رنگ هاي زرد پاييزي ميباشد و مسافتي حدود 40 هزار متر مربع را در بر ميگيرد. در محدوده آن 50 ساختمان زيبا با معماري شگفت انگيز وجود دارد.

نحوه ثبت نام و قبولي در دانشگاه

اگر ميخواهيد در دانشگاه پاولوف اولين دانشگاه دولتي پزشكي سن پترزبورگ ثبت نام كنيد، پس بايد در امتحان ورودي ملي واجد شرايط بودن( ان اي اي تي) ثبت نام كنيد. ولي بايد اين را به خاطر بسپاريد كه فقط لازم است در امتحان قبول شويد. قبولي در دانشگاه پاولوف اولين دانشگاه دولتي پزشكي سن پترزبورگ بر اساس يك دوره مشاوره و رشد آموزشي است. به دانشجويان توصيه ميشود نكات گفته شده را بخوانند تا از رد شدن در امان باشند. به شما يك فرم درخواست داده ميشود تا دانشكده موردنظر خود را انتخاب كنيد. وقتي نامه پيشنهاد را دريافت كرديد، براي استفاده هاي بعدي آن را پيش خود نگه داريد. سپس بايد شهريه ورود به دانشگاه يا كالج را بپردازيد. پس از پرداخت هزينه دانشگاه براي ورود به دانشگاه پاولوف بايد براي ويزا اقدام كنيد. يك ويزا براي تحصيل در دانشگاه پزشكي پاولوف روسيه دريافت كنيد. و حالا يك پرواز با هواپيما به روسيه براي خود رزرو كنيد.

مدارك مورد نياز

قبل از درخواست براي ورود به دانشگاه پاولوف اولين دانشگاه پزشكي سن پترزبورگ فراموش نكنيد كه مدارك زير را با خود همراه داشته باشيد:

پاسپورت ( با حداقل 18 ماه اعتبار)

مدرك 10 ام و برگه مهر

مدرك 12 ام و برگه مهر

مدرك تولد

10 قطعه عكس به اندازه مناسب پاسپورت

نامه دعوت رسمي از دانشگاه پاولوف

تاييد تمام مدارك توسط وزارت امور خارجه كشورتان

قانوني شدن تمام مدارك توسط سفارت روسيه

هزينه هاي ويزا

رسيد بانكي پرداخت هزينه اولين سال تحصيلي

مدارك تست ايدز

مزاياي تحصيل در روسيه

عدم وجود آزمون ورودي براي ورود به دانشگاه ( فقط آزمون نيت

موسسات

موسسه تحقيقات نفرولوژي

موسسه تحقيقات پالمونولوژي

موسسه يادبود رايزا گورباچوا براي آنكولوژي و هماتولوژي و ترنسپلنت كودكان

موسسه جراحي صورت و تحقيقات دندانپزشكي ماكسيلو

موسسه فارماكولوژي والدمن

موسسه قلب وعروق

مراكز تحقيقي

مركز تحقيقي علمي

مركز پزشكي

مركز تحقيق منطقه اي ناركولوژي و سايكوفارماكولوژي

مركز علمي و روش شناسي پزشكي مولكولي فدراسيون روسيه

مركز فاز هاي اوليه آزمايشات كلينيكي

 

 

 

طراحي اتاق كار در منزل

۳۹ بازديد

چگونه يك اتاق كار در منزل خود داشته باشيم؟

با توجه به شرايط جديد كار و زندگي در دنياي امروز، تعداد بيشتري از افراد در منزل مشغول به كار هستند. اما خوبست بدانيم كه شرايط محيط كار با فضاي زندگي در خانه متفاوت بوده و اين مطلب كمك ميكند تا با آشنايي با برخي نكات، فضاي بهتري را ايجاد كنيم و تاثير مثبت آن را در زندگي براي خود ايجاد كنيد؛ كه در ادامه درباره برخي نكات طراحي اتاق كار در منزل توضيح داده شده است.

8dev_m1.jpg

انتخاب مكان:

اولين و مهمترين نكته در مرحله اول است. اين فضا ممكن است يك اتاق مجزا يا بخشي از يك فضاي ديگر باشد، در هر صورت دسترسي مناسب به ورودي منزل، دسترسي به هواي آزاد، نوع ارتباط با بخشهاي خصوصي خانه از نكات تاثيرگذار در اين انتخاب اند. حواسمان باشد محيط كار دور از هياهوي مهمان، بازي كودكان و هر نوع شرايط ديگري كه در منزل شما در جريان است باشد تا بتوانيد بر روي كارتان متمركزتر باشيد؛ از طرف ديگر اگر ملاقاتهاي كاري داريد نيز، به دور از حريم خصوصي منزلتان اتفاق بيوفتد.

 

فضاي كافي به محل كار اختصاص دهيد. با توجه به نوع فعاليتتان بايد بتوانيد ابعاد مناسبي را تعيين كنيد. كار شما ميتواند توليد در انباري يا پاركينگ به وسيله ابزار آلات و يا فروش توسط كامپيوتر شخص شما باشد، از يك اتاق تا يك ميز و صندلي، بايد آزادي عمل در توسعه بيشتر كارتان را به شما بدهد.

 

راحتي و سلامتي شما در اولويت است پس ميز و صندلي مناسب با آن را در نظر بگيريد. از طرف ديگر اگر فضاي شما محدود است ميتوانيد با قفسه بندي بر روي ديوار فضاي بيشتري براي ابزار كار خود ايجاد كنيد؛ كه در اين موارد استفاده از طبقه و قفسه ها ميتواند حريم بندي فضاي كار شما را نيز بيشتر كنند.

كار در منزل به دليل ارتباطات محدود با دنياي بيرون نسبت به كار در بيرون بيشتر در معرض خستگي روانيست بنابراين استفاده از عناصر گياهي و ديد به منظره يا فضاي باز بهترين راه براي جلوگيري از آسيبهاي كار در خلوت و ساعات طولاني است. نور كافي از ايجاد خستگي در چشم جلوگيري ميكند؛ پس بهتر است از تركيب نور طبيعي و مصنوعي استفاده كنيد.

 

نظم در فضا به ايجاد نظم در كارتان نيز كمك خواهد كرد. استفاده از وسايل بدون سيم و يا روشهاي خلاقانه براي پوشاندن و مخفي كردن سيم ها و اختصاص دادن جايگاهي مانند كمدها و كشوها و طبقه براي هر وسيله براي جلوگيري از بينظمي مفيد است. نظم بخشيدن به وسايل و محيطتان امنيت، سرعت و تمركز شما در كارتان را بالاتر خواهد برد.

به ياد داشته باشيد كه اين فضا محل كار شماست؛ پس آزاديد تا آن را همانگونه كه دوست داريد دكور كنيد. از رنگ و طرح دلخواه تا انتخاب وسايل كار و دسترسي هايتان. اين نكات احساس تعلق بيشتري در شما ايجاد كرده و راندمان كاري را بالاتر خواهند برد.

 

در نهايت مهمترين نكته اين است كه با توجه به تمام محدوديتهاي موجود در منزلتان، حتما فضايي را به طور ثابت به محل كار خود اختصاص دهيد و از مزاياي طراحي اتاق كار در منزل استفاده ببريد.