یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳

کامیونت 6 تن فاو (Tiger V)

۹ بازديد

کامیونت 6 تن فاو (Tiger V)

 

 

گروه صنعتی فاو، شرکت خودروسازی دولتی چینی است، که در زمینه تولید انواع خودرو، کامیون های سبک، متوسط و سنگین سهم به سزایی در بازار خودروهای جهان را دارد. شرکت سیبا موتور پس از ارائه موفق کامیون های FAW در ایران اقدام به عرضه محصول جدید کامیونت 6 تن فاو با نام تجاری tiger v  نموده است.

کامیونت فاو تایگر 6 تن، تازه ترین محصول سیبا موتور در مراسمی به حضور قائم مقام خودرویی مدیر عامل و جمعی از معاونان گروه بهمن برپا شده بود رونمایی شد و در این مراسم مهرداد امینی با اشاره به بازار فروش کامیونت در کشور اظهار داشت: در سال 89 حدود 21 هزار و 700 دستگاه کامیونت در کشور به فروش رسیده که در 6 ماهه نخست امسال با توجه به کاهش حجم بازار، عرضه و فروش کامیونت فاو 6 تن به 2500 دستگاه رسیده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که انتظار می‌رود کامیونت فاو تایگر جز یکی از بهترین کامیونت های موجود در بازار ماشین های کشور  باشد و قیمت پایین این نوع کامیونت نسبت به کیفیت و تجهیزاتش مورد توجه قرار بگیرد.

بدین ترتیب این محصول در مدتی کوتاه با استقبال و محبوبیت زیادی رو به رو شد چرا که علی رغم تجهیزات بسیار، قیمت مناسبی داشت. لازم به ذکر است که این محصول توانایی رقابت با برندهای خارجی دیگر را داشته و از این بابت جای خود را در دل بازار ایران باز کرده است. رانندگی با این خودروها بسیار راحت و بدون خستگی برای رانندگان می باشد همچنین طراحی داخلی و سپر و چراغ های خودرو بسیار هوشمندانه بوده و زیبایی منحصر به فردی به آن بخشیده است.

http://gg.gg/177mqu

https://did.li/XHagT


مشخصات فنی کامیونت فاو تایگر

مشخصات فنی کامیونت فاو  هم برای رانندگان و هم متخصصان در این حوزه مورد تایید و توجه بوده است که در ذیل به آن می پردازیم با ما همراه باشید

سیستم سوخت رسانی کامیونت فاو

کامان ربل با پمپ انژکتوری بوش

مشخصات فنی موتور کامیونت فاو

  • موتور 6 سیلندر خطی، 16 سوپاپ مجهز به توربوشارژر
  • حجم موتور: 3760 سی سی
  • نوع سوخت: دیزل

ابعاد و وزن کامیونت فاو

  • طول:6810 میلی متر
  • عرض: 2080 میلی متر
  • ارتفاع:2400 میلی متر
  • وزن مجاز خودرو: 6 تن

مشخصات کابین کامیونت فاو

  • کابین فلزی جوشکاری شده با پوشش مخصوص ضد زنگ
  • عایق صوتی و حرارتی
  • کپسول آتش نشانی
  • صندلی ها دارای سیستم تعلیق بادی

تجهیزات ویژه کامیونت فاو

  • قوای محرکه 140 اسب بخار مجهز به اینترکولر
  • دریچه هوای سقف
  • نمایشگر دیجیتال
  • آینه های بغل برقی
  • گیربکس ZF
  • سیستم ترمز این خودروها نیز هیدرولیک بوده اما به دلیل سنگین وزن خودرو دارای دیسک در هر چهار چرخ می باشد.

https://app.box.com/s/8jvd54yufy48weriihxvilwefemchkpi

https://zenwriting.net/lpqibaxuqi

https://site-3011809-3751-3842.mystrikingly.com/blog/e95d8bc72b6

https://anotepad.com/notes/7s4wt5h4

https://mydreamangels.mn.co/posts/43860380

https://webhitlist.com/profiles/blogs/6368021:BlogPost:24809846

https://keywebco.mn.co/posts/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-43860236

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/6595159:BlogPost:32686710

https://www.pearltrees.com/greeen/item551630273

https://cape-wave.mn.co/posts/43860471

https://infosworld1.siterubix.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d8%af%db%8c%d8%b2%d9%84/

مشخصات فنی کامیونت های دیما

۷ بازديد

مشخصات فنی کامیونت های دیما

موتور کامیونت دیما از موتورهای دیزلی ساخت شرکت کامینز است که با نام «کامینز اینترکولر توربوشارژ» شناخته می‌شود. این موتور دارای ۴ سیلندر با حجم ۳٫۸ لیتر است که قادر است تا ۱۵۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. استاندارد آلایندگی این موتور یورو ۵+ EEV می‌باشد که از سخت‌ترین معیارها برای کاهش آلایندگی موتورهاست.

برای کاهش گازهای آلاینده خروجی از اگزوز، از کاتالیست هوشمند اسکر مجهز به سیستم کنترل اکسید نیتروژن موسوم به NOx استفاده شده است. این سیستم با استفاده از مایع آمونیاک تولید شده از اوره، میزان گازهای آلاینده خروجی را به حداقل می رساند.

گیربکس این خودرو نیز از گیربکس‌های ZF با کد «MD6» استفاده می‌کند که شامل ۶ دنده جلو و یک دنده عقب می‌شود. این گیربکس همچنین مجهز به ویژگی «اوردرایو» است که باعث می‌شود خودرو بتواند با دور موتور پایین‌تر حرکت کند و بدین ترتیب مصرف سوخت را کاهش دهد.

این موتور علاوه بر توربوشارژر WGT مجهز به اینترکولر، دارای قابلیت‌هایی همچون سیستم تنظیم فشار گاز خروجی اگزوز، گرمکن ادبلو، گرمکن سوخت، گرمکن هوای درون محفظه برای آغاز کار موتور در شرایط سرما، سیستم پاشش فشار قوی سوخت با تکنولوژی ریل عادی، سیستم عیب‌یابی الکترونیکی پیشرفته مرحله دوم و آبگیر سوخت می‌باشد.

مخزن سوخت این خودرو از جنس آلومینیوم با ظرفیت 200 لیتر است. همچنین ظرفیت مخزن ادبلو نیز 17 لیتر می‌باشد.

ظرفیت ناخالص فنی کامیونت 9 تن دیما (GVW) 9000 کیلوگرم و وزن کل شاسی (بدون سوخت و بار) 3.200 کیلوگرم است و در مدل 6 تن هم همین مشخصات صادق است اما ظرفیت قانونی 6000 کیلوگرم عنوان شده است.

جدول مشخصات فنی کامیونت های دیما

مدل

cummins isf3.8s5154

استاندارد آلایندگی

euro v+eev

قدرت موتور

113 kw@2,500 rpm

حداکثر گشتاوری

N.m@1,100-2,000 rpm

سیستم کاهنده آلایندگی

کاتالیست هوشمند (scr) مجهز به سیستم کنترل NOx

تعداد سیلندر/حجم موتور

4 سیلندر/4 لیتری

طول (میلیمتر)

6.900

عرض کابین بدون احتساب آینه ها (میلیمتر)

2.725

ارتفاع سقف اتاق تا سطح زمین بدون احتساب بادگیر(میلیمتر)

2.285

مدل جعبه دنده

MD6 با تعویض دنده دستی-اوردرایو

تعداد دنده ها

6 دنده جلو-1 دنده عقب (سنکرونیزه)

کامیونت دیما

سیستم تعلیق و ایمنی

سیستم تعلیق جلوی این خودرو از نوع فنر برگی تخت است که به همراه کمک فنر و میل موجگیر برای افزایش راحتی سرنشینان طراحی شده است. سیستم تعلیق عقب نیز از فنر برگی شمش بهره می برد تا علاوه بر راحتی، پایداری مطلوبی را نیز در حین حرکت فراهم آورد.

سیستم ترمز این خودرو شامل ترمزهای کاسه‌ای جلو و عقب با دو مدار مستقل، سیستم ضد قفل ترمز (ABS) برای جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمز گیری، سیستم ضد لغزش (ASR/TC) برای کنترل لغزش چرخ‌ها و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) برای حفظ پایداری خودرو در شرایط مختلف جاده می باشد. همچنین ترمز اگزوز و خشک کن هوا نیز از دیگر امکانات ترمزی این خودرو هستند.

تجهیزات استاندارد

این خودرو به طور استاندارد دارای تجهیزاتی همچون کروز کنترل، زاپاس بند، گربه رو، آفتابگیر، مه‌شکن جلو و عقب، چراغ روشنایی روز (DRL)، گلگیر جلو و عقب، سوکت 24 ولت، جعبه ابزار و جک بالابر، آینه‌های قیچی، دید جلو و جدول، گرمکن آینه، سیستم تهویه مطبوع دستی، بوق برقی، بوق دنده عقب و تجهیزات دیگر است.

با توجه به سیستم‌های تعلیق و ترمز پیشرفته و تجهیزات استاندارد فراوان، این خودرو علاوه بر ایمنی بالا، راحتی خوبی را نیز برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. همچنین قابلیت‌های الکترونیکی آن باعث افزایش کنترل‌پذیری در شرایط مختلف جاده می‌شود.

مزایا و معایب کامیونت های دیما ۶ تن و ۹ تن

کامیونت های دیمای ۶ تن و ۹ تن دو مدل محبوب از خودروهای تجاری سبک در ایران هستند که در انواع کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرند. این دو مدل به دلیل کیفیت و قیمت مناسب طرفداران زیادی دارند.

یکی از مزایای کامیونت دیمای ۶ تن این است که کابین خوابدار آن نیز طراحی و تولید شده است. این امکان را فراهم می‌کند تا راننده بتواند در طول سفرهای دوردست بدون نیاز به هتل در کابین بخوابد. همچنین موتور این مدل از کامینز آمریکایی با قدرت بالا و گشتاور خوب است که عملکرد مطلوبی دارد. از دیگر مزایای این مدل می توان به سیستم های ایمنی مانند ضد قفل ترمز، ضد لغزش و پایداری الکترونیکی اشاره کرد که رانندگی را آسان می کنند.

https://alumni.sainikschoolkodagu.edu.in/index.php/articles/item/1

https://www.tandem.edu.co/dia-de-la-secretaria/

http://psp1zdzieszowice.edu.pl/2018/03/29/wesolych-swiat/

کامیونت دیمای ۶ تن از نظر ظرفیت نیز مشابه نسخه ۹ تن است ولی در کارت این خودرو ظرفیت 6 تن اعلام شده است.

کامیونت دیمای ۹ تن به دلیل داشتن شاسی بلندتر کاربرد بیشتری در حمل بارهای مسقف دارد و می تواند تا ۹ تن بار حمل کند که برای بسیاری از کاربری ها کافی است. اما یکی از معایب احتمالی این مدل این است که برای حمل بارهای کمتر از ۸ تن، هزینه بیشتری نسبت به مدل ۸ تن دارد چون ظرفیت بار آن بیشتر است. همچنین به دلیل وزن بیشتر، مصرف سوخت آن نیز بیشتر خواهد بود.

https://forum.carergateway.gov.au/s/profile/0058w000000VZ7ZAAW

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/FelixNeal2

https://lwccareers.lindsey.edu/employers/9d971e4e-e4d1-49de-b2ba-1a755243d776/dashboard

http://bazar.5zszv.edu.sk/user/profile/2085608

https://jobs.ict-edu.uk/user/felixneal2/

https://harvard.ltd.education/user/felixneal2/

http://www.kzncomsafety.gov.za/UserProfile/tabid/255/userId/302930/Default.aspx

https://grupoperuinnova.edu.pe/members/felixneal2/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=Main&screenType=change

https://pandora.nla.gov.au/external.html?link=https://dieseliran.com/

https://www.pubpub.org/user/felix-neal

https://ucc.ltd.education/user/felixneal2/

 

راه‌ اندازی سرور فیزیکی چگونه است؟

۷ بازديد

راه‌ اندازی سرور فیزیکی چگونه است؟ در راه‌اندازی این سرور باید نکات زیادی را رعایت کرد؛ درغیراین‌صورت‌، خسارات جبران‌ناپذیری به بار می‌آید. در این مطلب از بلاگ پارس پک، قصد داریم شما را با صفر تا صد راه‌ اندازی سرور فیزیکی آشنا کنیم. اگر قصد دارید در شرکت و محل کارتان سرور یا اتاق سرور راه‌اندازی کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مراحل راه‌ اندازی سرور فیزیکی

 

پس از اینکه تصمیم نهایی‌تان را برای راه‌ اندازی سرور فیزیکی گرفتید، مسیری پیش رویتان قرار دارد که به پنج مرحله تقسیم می‌شود.

 

خرید سرور

مرحله اول: سخت‌افزار مناسب سرور را انتخاب کنید

 

اولین قدم در آموزش راه‌ اندازی سرور فیزیکی، انتخاب سخت‌افزار مناسب است. هرچند سرور عملکردهای مختلفی دارد، زمانی‌که فقط روی یک یا چند کار به‌صورت متمرکز فعالیت کند، عملکرد مؤثرتری خواهد داشت. باتوجه‌به انتظاراتتان از عملکرد سرور‌، نوع سخت‌افزار انتخابی متفاوت خواهد بود. برای درک بهتر این موضوع، مثالی را ذکر می‌کنیم.

 

فرض کنید هدف شما از راه‌ اندازی سرور اختصاصی در خانه یا شرکتتان صرفاً مدیریت بهتر سرور برای امور وب‌سایت و دامنه‌ کسب‌وکارتان است. در این شرایط، اگر سراغ سرورهای قدرتمند بروید که از منابع قوی برخوردارند، در ازای کارایی مدنظرتان هزینه زیادی خواهید پرداخت. به‌همین‌دلیل، در انتخاب انواع سخت‌افزار سرور باید نوع کارایی را در نظر بگیرید.

 

هم‌زمان با رشد کسب‌وکارتان، برای داشتن عملکرد و کارایی بهتر به راه‌ اندازی سرور فیزیکی نیاز پیدا خواهید کرد. ازآن‌جا‌که سرور حکم ستون فقرات کسب‌وکارتان را دارد، در این مسیر ممکن است با این مشکل مواجه شوید که از کجا شروع کنید.

بررسی انواع سرور فیزیکی براساس کارکرد موردنیاز

 

در هر شرکت، انواع مختلفی از سرورها از‌جمله سرور فایل، سرور پایگاه داده، سرور وب، سرور ایمیلی و سرور اپلیکیشن استفاده می‌شود. سرور در سه شکل مختلف وجود دارد: Tower و Rackmount و Blade. سرورهای Rackmount و Blade ارتقاپذیر هستند و فضای کمتری از سرور Tower می‌گیرند؛ به‌همین‌دلیل، قیمتشان گران‌تر از Tower است.

 

در خرید سرور فیزیکی به این نکته دقت کنید که اجزای سخت‌افزاری هر سرور قدرت عملکرد آن را تعیین می‌کند. هر سرور از منابع سخت‌افزاری گوناگونی مانند CPU و هارد دیسک و رم تشکیل شده است. ممکن است بخواهید اجزای دیگر مانند سخت‌افزارهای مربوط به بکاپ یا تشخیص خطاهای سرور یا اجزای دیگری را نیز روی سرورتان داشته باشید.

 

برای مثال، اگر می‌خواهید سرور فیزیکی را فقط به‌عنوان منبع ذخیره اطلاعات و خدمات پایگاه داده در شرکتتان راه‌اندازی کنید، به سروری با فضای دیسک و سرعت زیاد نیاز دارید. این در حالی‌ است که برای سرور ایمیلی، CPU قوی‌تر شرط اصلی برای عملکرد بهتر آن است. بنابراین، مشخصات دقیق کاری که از سرور انتظار دارید، نیاز سخت‌افزاری سرور شما را تعیین می‌کند.

نحوه راه اندازی سرور فیزیکی

مرحله دوم: سیستم‌عامل سرور فیزیکی را انتخاب کنید

 

دومین مرحله در راه‌ اندازی سرور فیزیکی، انتخاب نوع سیستم‌عامل سرور است. سیستم‌عامل‌های مختلفی روی سرورهای فیزیکی نصب می‌شوند؛ ازجمله لینوکس و ویندوز و سیستم‌عامل‌‌های تخصصی‌تر مانند Linux Ubuntu Server یا Enterprise Linux یا CentOS. سیستم‌عامل معیاری تأثیرگذار بر قیمت سرور است. در انتخاب نوع سیستم‌عامل درنظرگرفتن نکات زیر به شما کمک خواهد کرد:

۱. کاربرپسندبودن

 

اگر کسب‌وکارتان به حوزه‌های پیچیده تکنولوژی و آی‌تی مرتبط نیست، برای راه‌ اندازی سرور فیزیکی بسیار اهمیت دارد سراغ سیستم‌عاملی بروید که نصب و پیکربندی راحتی دارد. سرورهای ویندوز اغلب برای کاربران معمولی ویندوز مناسب‌اند؛ زیرا محیطی شبیه به سیستم‌عامل ویندوز در کامپیوتر دارند. این در حالی‌ است که سیستم‌عامل لینوکس کمی تخصصی‌تر است و برای استفاده از آن باید کار با لینوکس را بلد باشید.

۲. پشتیبانی

 

ازآن‌جاکه لینوکس سیستم‌عاملی منبع‌باز است، سایر توسعه‌دهندگان لینوکس همیشه راه‌حل مشکلات متداول لینوکس را در اینترنت قرار می‌دهند. علاوه‌براین، ممکن است ساعت‌ها در اینترنت وقتتان را برای پیدا‌کردن راه‌حل صرف کنید. اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، از‌آن‌جا‌که کار‌کردن با تیم متخصص لینوکس هزینه‌بر است، انتخاب سیستم‌عامل ویندوز برایتان به‌صرفه‌تر است. در راه‌ اندازی سرور فیزیکی نیاز شما به میزان پشتیبانی، در انتخاب سیستم‌عامل تأثیرگذار است.

۳. قابلیت سفارشی‌سازی

 

اگر کسب‌وکارتان به‌گونه‌ای است که در طول زمان باید سرور را ارتقا دهید یا آن را سفارشی‌سازی کنید، سیستم‌عامل لینوکس درمقایسه‌با ویندوز سازگاری بیشتری برای سفارشی‌سازی دارد.

۴. هزینه

 

سیستم‌عامل لینوکس برای راه‌اندازی هزینه کمتری از ویندوز دارد؛ زیرا منبع‌باز است. با‌این‌حال، ممکن است برای مدیریت آن به تیمی متخصص نیاز داشته باشید که درنهایت هزینه بیشتری روی دوشتان خواهد گذاشت.

مرحله سوم: مکان سرور را در شرکتتان تعیین کنید

 

پس از انتخاب نوع سرور و سیستم‌عامل در مسیر راه‌ اندازی سرور فیزیکی، باید مکان دقیقی که قصد دارید سرور را در آن قرار دهید، پیدا کنید. معمولاً سرور شما باید در اتاقی مخصوصی به نام اتاق سرور قرار بگیرید تا از مشکلات مربوط به نویز و امنیت و مدیریت در امان باشد. شما می‌توانید موقعیت سرور ایران یا خارج را باتوجه‌به نیازهای کسب‌وکارتان انتخاب کنید. در‌ادامه، توضیح خواهیم داد اتاق سرور مناسب و استاندارد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

 

اتاق سرور باید بدون پنجره باشد و از سیستم‌های خنک‌کننده و برق ضروری پشتیبانی کند. درواقع، سیستم خنک‌کننده از افزایش دمای سرور و آسیب به آن جلوگیری می‌کند. همچنین، سرور فیزیکی باید به‌گونه‌ای قرار بگیرد که شما به دو طرف و پشت سرور به‌راحتی دسترسی داشته باشید. اگر سرور را روی میز قرار می‌دهید، خرید Rackmount از‌نظر امنیت و سازمان‌دهی مناسب‌تر خواهد بود.

http://gg.gg/173fm0

در راه‌ اندازی سرور فیزیکی نکته مهم دیگری که برای اتاق سرور باید در نظر بگیرید، مدیریت کابل‌های سرور است. قرارگرفتن حجم بزرگ کابل‌های به‌هم‌گره‌خورده و خاک‌گرفته نه‌تنها ظاهر مناسبی ندارد؛ بلکه کنترل و سرویس و نگه‌داری سرور را نیز سخت‌تر خواهد کرد. حتی اگر کسب‌وکاری کوچک دارید، بهتر است کابل‌های اتاق سرور را در پانل پچ قرار دهید. همچنین، برخورداری از سیستم کنترل شرایط محیط به‌ شما کمک می‌کند تا وضعیت رطوبت، حرارت، جریان ولتاژ و… را دقیق‌تر زیرنظر بگیرید..

https://soniarober22.livejournal.com/profile/

https://www.kongregate.com/accounts/SoniaRober22

https://makeagif.com/user/SoniaRober22?ref=aBFg26

https://www.wattpad.com/user/SoniaRober22

https://hashnode.com/@SoniaRober22

https://coub.com/91d4228ed22dcdc6abe1

https://www.openstreetmap.org/user/SoniaRober22

https://www.zotero.org/soniarober22

https://www.tripadvisor.com/Profile/aliyaa732

https://www.4shared.com/u/sWnNHz8b/SoniaRober22.html

https://www.indiegogo.com/individuals/35383075

 

 

بیماری کاوازاکی؛ نشانه ها و راه های درمان چیست؟

۱۱ بازديد

بیماری کاوازاکی؛ نشانه ها و راه های درمان چیست؟

نشانه های بیماری کاوازاکی

 

علائم بیماری کاوازاکی معمولا طی سه مرحله آشکار می شود.

مرحله اول

 

ممکن است علائم و نشانه های مرحله ی اول شامل موارد زیر باشد:

 

    تب بالای 39 درجه ی سانتی گراد که بیشتر از سه روز طول بکشد

    سرخی شدید چشم ها بدون ترشح

    جوش روی قسمت مهمی از بدن و ناحیه ی تناسلی

    قرمزی، خشکی و ترک خوردن لب و سرخی و ورم شدید زبان

    ورم و قرمز شدن کف دست و پا

    التهاب غدد لنفاوی گردن و احتمالا سایر نقاط

    زودرنجی

بیماریهای مغزی کودکان

بیشتر بدانید: عفونت ادراری در کودکان و نوزادان؛ علائم، نحوه تشخیص و راه‌کارهایی برای پیشگیری از آن

مرحله دوم

 

ممکن است کودک در مرحله ی دوم این بیماری دچار علائم زیر شود:

 

    پوسته شدن پوست دست و پا، به خصوص نوک انگشتان دست و پا

    درد مفصل

    اسهال

    استفراغ

    شکم درد

 

مرحله سوم

 

معمولا اگر عوارضی رخ ندهد، علائم این بیماری در مرحله سوم به تدریج از بین می رود. ممکن است تا هشت هفته طول بکشد تا میزان انرژی کودک به حد نرمال برگردد.

چه زمان باید به متخصص روماتولوژی مراجعه کنیم

 

اگر تب کودک بیش از سه روز طول بکشد، با پزشک تماس بگیرید. همچنین اگر تب کودک همراه با چهار علامت زیر یا بیشتر است نیز، با دکتر اطفال از درمانکده تماس بگیرید:

 

جاذبه‌های گردشگری روستای گلدیان رودبار

۸ بازديد

جاذبه‌های گردشگری روستای گلدیان رودبار

. این روستا دارای آب و هوای خوش، طبیعت سرسبز، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و قله آسمان سرا است که بسیار دیدنی و جذاب است

روستای گلدیان رودبار، یک نگین درخشان در شمال ایران

اگر علاقه‌مند به بکرگردی و دیدن مناظر طبیعی فوق‌العاده هستید، پیشنهاد می‌کنیم روستای گلدیان رودبار را در لیست سفر خود قرار دهید. این روستا که به عنوان نگین رودبار شناخته می‌شود، در استان گیلان و در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری تهران قرار دارد. این روستا با داشتن آب و هوای خوش، طبیعت سرسبز، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و قله آسمان سرا، مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

برای رسیدن به روستای گلدیان، باید از شهرستان رودبار به سمت توربین‌های بادی حرکت کنید. جاده کوهستانی اما آسفالت شده است و حدود ۳ کیلومتر طول می‌کشد. بعد از پشت سر گذاشتن چندین پیچ و خم، به تابلوی گلدیان می‌رسید. از اینجا به بعد، باید با پای پیاده به سمت توربین‌های بادی ادامه داد. مسیر دارای شیب است و حدود ۱۵ کیلومتر طول می کشد. در طول مسیر، مناظر زیبایی از جنگل های کاج، باغ های کیوی، باغ های کیوی، باغ های کیوی، باغ های کیوی، باغ های کیوی، باغ های کیوی، باغ های کیوی، باغ های کیوی، باغ های کیوی، باغ های کیوی، باغ های کیوی، باغ های کوله، برکه های زیبا و چشمه های آب گلشنی به چشم می خورد.

یکی از جاذبه‌های اصلی روستای گلدیان، قله آسمان سرا است که در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این قله به دلیل داشتن منظره‌ای خیره کننده از رودبار و منجیل، توربین‌های بادی، دریای خزر و البرز، مورد علاقه بسیاری از کوهنوردان و عکاسان است. برای صعود به این قله، باید حدود ۶ ساعت زمان صرف کنید. در نزدیکی قله، گودال بزرگی وجود دارد که به نام برف چال شناخته می‌شود. این گودال در گذشته محل ذخیره برف بوده که بعداً به مناطق دیگر برده می‌شده تا در تابستان برای کشاورزی و دامداری استفاده شود.

روستای گلدیان رودبار نه تنها طبیعت زیبایی دارد، بلکه دارای آثار تاریخی و فرهنگی نیز است. یکی از این آثار، آبشار گلدیان است که در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری شمال شرق روستا قرار دارد. این آبشار دارای چشمه‌ای سرشار و پرآب است که از بالای صخره‌ای بلند به پایین می‌آید و صدای خوشایند و آرامش بخشی تولید می‌کند. در کنار آبشار، چمن‌زار، درختان و گل‌های رنگین و خوراکی وجود دارد که منظره‌ای زیبا را ایجاد می کنند.

غار گوراباشی نام دیگری است که به روستای گلدیان رودبار داده شده است. این غار در فاصلة حدود ۱۰ کیلومتری جنوب شرق روستا قرار دارد و دارای سالن ها و راهرو های مختلف است. این غار به علت داشتن سنگ نمک های متعدد و رنگین، مورد توجه علاقمندان به غار نوردی است. در داخل غار، قبرستان های باستانی نیز یافت شده است که نشان دهنده تمدن و فرهنگ این منطقه هستند.

روستای گلدیان رودبار با داشتن جذابیت های فراوان، مکان مناسبی برای تفرج، تفریح، کویر نوردی، عکاسی، کمپینگ و لذت بردن از طبیعت است. این روستا با پذیرایی خوب مردم بومی و امکانات رفاهی مثل خانه های مساف

ادامه مقاله درباره جاذبه‌های گردشگری روستای گلدیان رودبار به شرح زیر است:

https://t.ly/0sATp

http://s.ecmaps.de/LdfTd

 

جاذبه‌های گردشگری سبزوار

۶ بازديد

جاذبه‌های گردشگری سبزوار

سبزوار یکی از شهرهای تاریخی و باستانی ایران است که در استان خراسان رضوی واقع شده است. این شهر دارای آثار و بناهای قدیمی و معروفی است که نشان دهنده تمدن و فرهنگ این منطقه هستند. برخی از جاذبه‌های گردشگری سبزوار عبارتند از: