سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

شهر بتن ارائه دهنده پركاربردترين مصالح ساختماني

۳۲ بازديد

مقرون به صرفه ترين مصالح ساختماني

 

شهر بتن ارائه دهنده پركاربردترين مصالح ساختماني

تيرچه بتني و بلوك هبلكس از جمله پركاربردترين مصالح ساختماني هستند كه هر دو آنها با استفاده از سيمان ساخته شده و مقاومت بالايي نيز دارند. ساختمان سازي با سيمان يكي از بهترين روش ها است و دليل آن ميزان هزينه هاي مناسب با توجه به قيمت سيمان و سرعت بالا خواهد بود. اما كيفيت مصالح سيماني از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و حتما بايد در انتخاب كارگاه توليدي مصالح نهايت دقت را داشته باشيد. هر يك از مراكز توليدي مصالح سيماني از استراتژي هاي خاصي براي توليد محصولات استفاده مي كنند و در انتخاب آن بايد نهايت دقت را داشته باشيد. هر يك از مصالح ساختماني اصول خاصي براي توليد دارند و در صورتي كه تمامي اين اصول رعايت شده باشد محصولاتي با كيفيت خواهيم داشت. شهر بتن با جمع آوري كادري مجرب و حرفه اي به همراه دستگاه هاي پيشرفته، بهترين و باكيفيت ترين محصولات را در اختيارتان قرار خواهد داد و مي توانيد بدون هيچگونه نگراني اقدام به خريد از آن نماييد.

 

b6_lkyr.jpg

 

كيفيت محصولات شهر بتن

كيفيت از جمله مهمترين مواردي است كه در خريد محصولات ساختماني بايد مورد توجه قرار گيرد. اين كيفيت محصولات است كه زيبايي و دوام را تضمين مي كند و به همين دليل حتما در انتخاب مركز توليد كننده مصالح ساختماني نهايت دقت را داشته باشيد. شهربتن با بهره گيري از جديدترين علم دنيا و دستگاه هاي پيشرفته مكانيكي، توانايي توليد محصولات به صورت عمده را داشته و مي تواند بهترين كيفيت را برايتان تضمين نمايد. مسئولين اين شركت كيفيت را ركن اصلي قرار داده اند و كوجكترين عيب و ايرادي در مصالح آنها وجود نخواهد داشت. كارشناسان شهربتن نيز به صورت ?? ساعته و در كليه روزهاي هفته در دسترس بوده و مي توانيد راهنمايي هاي مورد نياز را از آنها دريافت نماييد. پيشنهاد ما به شما بررسي قيمت سيمان و قيمت زودگير كننده است.

 

 

 

تيرچه بتني و كاربرد آن

تيرچه بتني از جمله محصولات پركاربرد سيماني است كه تشكيل شده از ملات، سنگ ريزه و ميلگرد است. تيرچه هاي بتني در انواع مختلف توليد شده اند و مي توانيد به صورت سفارشي نيز اقدام به خريد آنها نماييد. يكي از اصلي ترين ويژگي هاي تيرچه بتني، امكان استفاده در تمامي سازه ها است و مقاومت بالاي آن دليل اين امر است. ميلگرد هايي كه در داخل تيرچه بلوك سبك قرار گرفته اند مقاومت آن را دوچندان كرده و از شكستن آن جلوگيري خواهند كرد. لازم به ذكر است كه تيرچه هاي بتني در سقف سازه و در فاصله هاي مشخصي از هم قرار گرفته و بخش هاي مياني آن را بلوك هاي سيماني يا سفالي پر ميكنند. تيرچه بتني عمر بسيار بالايي داشته و امكان خم شدگي و يا شكستگي آن بسيار پايين است. كيفيت ملات مورد استفاده براي ساخت تيرچه بتني از اهميت بسيار بالايي برخوردار است . پس قيمت تيرچه بتني با توجه به كيفيت ملات آن و قيمت بتن آماده ميتواند متفاوت باشد. چنانچه نقطه ضعفي در آن وجود داشته باشد خطرات بسياري سازه شما را تهديد خواهد كرد.

 

 

 

قيمت تيرچه بتني

قيمت سيمان فله يكي از مهمترين مواردي است كه در هنگام خريد بايد توجه ويژه اي به آن داشته باشيد. در رابطه با قيمت تيرچه بتني نمي توان رقم ثابتي در نظر گرفت چرا كه عوامل متعددي بر تعيين ميزان قيمت آن تاثير خواهد گذاشت. يكي از مهمترين موارد تاثيرگذار بر ميزان قيمت تيرچه، اندازه آن است و هرچه تيرچه بتني انتخابي شما اندازه بزرگتري داشته باشد قطعا قيمت بالاتري نيز خواهد داشت و برعكس. همانطور كه مي دانيد در داخل تيرچه بتني ميلگرد نيز استفاده مي شود و ميلگرد ها در شماره هاي مختلفي توليد مي شوند كه نمونه هاي ضخيم آن قيمت بالاتري هم خواهند داشت و به همين دليل تيرچه هاي با ميلگرد ضخيم نر ميزان قيمت بيشتري هم دارند. تعداد ميلگرد هاي مورد استفاده در تيرچه نيز تاثير مستقيم بر ميزان قيمت آن خواهد داشت. كيفيت تيرچه ها نيز با يكديگر متفاوت است چرا كه توليد اين محصول نيازمند انجام دادن مراحل مختلفي است و كليه اين مراحل بايد به صورت دقيق انجام شوند تا محصولي با كيفيت به دست آيد.

 

منظور از بلوك سبك چيست؟

شايد نام بلوك سبك برايتان آشنا باشد. بلوك هاي سبك به نوعي از بلوك ها گفته مي شود كه وزن پاييني دارند. دليل كم وزن بودن اين نوع بلوك ها وجود پوكه هاي معدني در داخل آن است و البته خود اين بلوك ها را مي توانيد در دو نوع توپر و توخالي مشاهده كنيد. هر يك از انواع بلوك هاي سبك در بخش هاي مختلفي مورد استفاده قرار مي گيرند و امكان خريد اختصاصي آن براي شما وجود خواهد داشت. توجه داشته باشيد كه بلوك سبك مقاومت پايين تري نسبت به بلوك هاي سنگين دارد و اغلب براي ساخت ديوار هاي غير باربر مورد استفاده قرار مي گيرد. قيمت بلوك سبك نسبت به قيمت بلوك سيماني بالاتر است. اما به دليل برتري آن، طرفدار بيشتري دارد. اين بلوك ها براي ساخت سقف نيز كاربرد خواهد داشت و مي توانيد آن را در اندازه هاي مختلف خريداري كنيد. اصلي ترين ويژگي بلوك هاي سبك را مي توان عايق بودن آنها دانست و به همين دليل براي ساخت ديوار محبوبيت بسياري پيدا كرده است. اين نوع بلوك ها بايد پروسه خاصي را براي توليد طي كنند كه شهربتن با علم كامل به اين موضوع، بهترين محصولات را روانه بازار كرده است.

 

 

 

قيمت بلوك سبك

همانطور كه در بخش قبل نيز به آن اشاره شد بلوك هاي سبك تنوع بسيار بالايي دارند و طبيعتا هريك ميزان قيمت متفاوتي نسبت به يكديگر خواهند داشت. در حالت كلي قيمت بلوك هاي سبك بالاتر از بلوك هاي سيماني خواهد بود اما ويژگي هاي منحصر به فرد محصول باعث شده كه طرفداران بسياري پيدا كند. عوامل متعددي مانند قيمت سيمان پاكتي باعث تمايز قيمت در بلوك هاي سبك شده است و در هنگام خريد سيمان رنگي بايد به آنها توجه داشته باشيد. شهربتن به منظور جلب رضايت مشتريان خود اقدام به ارائه بهترين محصولات با نازلترين قيمت ها كرده است و مي توانيد بدون هيچگونه دغدغه اي نسبت به خريد اقدام نماييد. بي شك خريد عمده محصولات تخفيف بيشتري نيز در بر خواهد داشت و در صورت خريد يكجا در هزينه ها نيز صرفه جويي مي كنيد. براي مشاهده قيمت دقيق بلوك سبك و تيرچه بلوك مي توانيد به وب سايت اختصاصي شهربتن مراجعه نماييد.پس از بررسي دقيق مشخصات محصول، امكان خريد در كوتاه ترين زمان وجود خواهد داشت.

برگرفته از وب سايت فروشگاه اينترنتي شهر بتن به آدرس اينترنتي https://shahrebeton.com

 

 

 

آجرهاي نسوز چگونه ساخته مي شوند

۲۴ بازديد

آجرهاي نسوز چگونه ساخته مي شوند

بيشتر آجرهاي نسوز با خاك رس ساخته مي شوند كه در درجه اول حاوي سيليس و آلومينا است. آجرهاي نسوز كه در بالاترين درجه حرارت ، بيش از 3000 درجه فارنهايت مقاومت مي كنند ، حاوي آلومينا بيشتري هستند. اكثر آجرهاي نسوز همچنين حاوي مقادير كمي منيزيم ، كلسيم ، پتاسيم ، آهن و تيتانيوم هستند. تركيب شيميايي موجود در خاك رس آجرهاي نسوز چيزي است كه آنها را از آجرهاي سفالي معمولي متمايز مي كند. آجرهاي نسوز معمولاً با فشار دادن يا بيرون آوردن خاك رس به شكل دلخواه ساخته مي شوند. سپس آنها را در كوره اي با كنترل دقيق دما قرار مي دهند تا به سختي مطلوب برسند.

 

استفاده مناسب از آجر نسوز

آجرهاي نسوز با آجرهايي كه براي ساخت خانه يا حياط استفاده مي شود متفاوت است. حتي در بين آجرهاي نسوز تفاوت هايي وجود دارد تا آنجا كه از آنها براي كوره ، شومينه يا كوره استفاده مي شود. اطمينان حاصل كنيد كه نوع مناسب آجر نسوز را براي محلي كه مورد استفاده قرار مي گيرد انتخاب كرده ايد.

 

مزاياي استفاده از آجر نما نسوز در نماي ساختمان

استفاده از آجر نسوز زيبايي چشمگير و منحصر به فرد در طولاني مدت براي نماي ساختمان خواهد داشت. مقاومت در برابر گرما، حرارت بالا و آتش سوزي ، سرما و يخبندان مهم ترين مزيت آجر نما نسوز مي باشد. آجر نسوز عايق صوتي بوده و مانع از عايق اتلاف انرژي مي شود و داراي توع رنگي زيادي است. رنگ طبيعي و ثبات رنگ در برابر اشعه ي خورشيد ، نزدن شوره و جلبك و سفيد شدن نما در طول زمان و جذب آب پائين آجر نسوز را به گزينه اي مناسب براي خريد تبديل كرده است.

 

راهنماي خريد آجرنما نسوز

  • يك آجرنما نسوز خوب بايد درهنگام برخورد با آجرهاي ديگر صداي زنگ (مثل صداي برخورد دو سراميك) بدهد. اين صدا نشانه سلامت و كيفيت بالا و توپري، مقاومت بالا با تراكم خاك خوب و ميزان جذب آب كم آن است. دقت كنيد اين صدا در آجر هاي نسوز تيره بيشتر از آجرهاي نسوز روشن است
  • آجر نسوز نما را از وسط بشكنيد و عمق آجر را نگاه كنيد عمق آجر بايد با سطح آجرنما يك رنگ و كاملا خشك باشد، برخي از شركت ها از جوهر در خاك آجر نسوز براي خوش رنگ كردن آجرهاي نسوز استفاده كنند
  • آجر نسوز نما با نام آجرنسوز جوشي نگيريد آجر هاي نسوز جوشي حاصل بالا رفتن دماي كوره در مدت زمان زياد و پيدايش آهن خاك نسوز بر روي سطح آجر نسوز شده است
  • سطح آجرنسوز بايد يك دست باشد منظور از يك دست بودن بازي رنگ آجر نسوز نيست تمامي آجر هاي نسوز قرمز و انگليسي بازي رنگ دارند زيرا اين ماهيت خاك نسوز و كوره هاي پخت هست و اتفاقا اين بازي رنگ آجرنسوز هست كه به نماي آجري زيبايي خاصي مي دهد.

 

درجه بندي حرارتي آجر نسوز

بسته به نوع مقاومت مورد نياز ، انواع آجر نسوز معمولاً به چندين نوع درجه بندي مي شود. داخل كوره يا كوره چوبي نياز به آجر نسوز ساخته شده از خاك رس با چگالي بالا دارد زيرا اينها در معرض دماي بسيار بالا هستند. آنها معمولاً از آجرهايي با محتواي آلوميناي بيشتر ، به اندازه 40 تا 44 درصد استفاده مي كنند ، و فوق العاده پرفروش محسوب مي شوند.انواع آجرهاي نسوز نصب شده در شومينه ها معمولاً در حدود 1750 تا 1800 درجه فارنهايت را تحمل مي كنند و داراي كمترين ميزان آلومينا ، حدود 24 تا 26 درصد هستند. اينها آجرهاي نسوز كم مصرف محسوب مي شوند. آجرهاي نسوز سبك ، متخلخل و نرم مي توانند حرارت بيشتري را تحمل كرده و انرژي كمتري نسبت به آجرهاي سخت تر جذب كنند. اين آجرها چگالي كمتري دارند و عايق حرارتي بهتري هستند ، اما نمي توان از آنها براي ذخيره گرما استفاده كرد. آجرهاي نسوز سخت بهتر است در اطراف شعله هاي باز استفاده شوند و احتمال جذب گرما بيشتر است. در مواقعي كه به گرماي شديد نياز است از آنها استفاده مي شود.

 

منبع : 

https://postheaven.net/imm9xm1efz

https://writeablog.net/312if1xy92

https://squareblogs.net/kwpuwvhi8s

https://yorfriends.com/blogs/post/2384

https://www.victoriaeducation.co.uk/activity/p/998534/

https://checkpointforarts.com/activity/p/789839/

https://kason97179866.wordpress.com/2021/10/07/%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a2%d8%ac%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%ac/

https://ello.co/danwarkhan/post/zne2e8yi0vxkcqgc3ennha

https://vk.com/wall531217510_34905

http://y8space.com/activity-2/p/726999/

http://mel-assessment.com/activity/p/831104/

 

 

فروش معوق خودروهاي فرسوده و صفر

۱۷ بازديد

خريد اقساطي خودرو

خريد اقساطي خودرو در دنيا بسيار رايج است و از طريق آن صاحب خودرو. من يك زندگي عالي داشتم ، يك زندگي عالي داشتم و روحيه اي عالي داشتم. اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه بودجه لازم براي خريد خودرو مورد نياز خود را نداريد يا نمي خواهيد براي مدت طولاني هزينه پرداخت كنيد ، بايد از اين فرصت براي خريد خودرو به صورت قسط صفر يا خريد دوست دوم و ماشين استفاده شده از من ، يكي از اعضاي جمهوري من يك سوسياليست از بوسني و هرزگوين هستم. همه مهمترين كارها ، زيباترين چيزها ، مهمترين كارها ، مهمترين كارهايي كه مي توانيد انجام دهيد.

 

به دنبال تبليغات رايگان باشيد

 

فروش معوق خودروهاي فرسوده و صفر

خريد خودرو با قسط صفر در ساياخودرو

شركت هاي مختلف در جوران خودروهاي خود را در قالب طرح فروش اقساطي خودرو صفر آماده كرده اند. تصوير و نام كتاب زيباترين و زيباترين و زيباترين و زيباترين است. شماره شركت ساياخودرو تماس حاصل فرماييد..

 

خريد خودروي فرسوده به تعويق افتاد

من نمي ترسم ، اما نمي توانم كار خوبي انجام دهم. مي توانيد فرم زير را پر كرده و درخواست خود را ارسال كنيد تا كارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و از شما درخواست پيگيري كنند تا در صورت موجود بودن خودرو مورد نياز شما ، خريد به اتمام برسد.

 

جزيره كدروس و سايگا در ايران

پايتخت ايران

ايران خودرو قديمي ترين و مشهورترين شركت خودروسازي ايران است كه در ابتدا كار خود را با نام ايران ناسيونال با مونتاژ خودروها و پس از توليد قطعات آغاز كرد و پس از انقلاب به كار خود ادامه داد و نام خود را به ايرانخودرو تغيير داد. اين در مورد قدرت خداوند ، پروردگار خدا نيست.

 

ساكسوني

سايپا را مي توان خودروساز اقتصادي در ايران ناميد كه سياست آن هميشه بر اين اساس استوار است كه خودروها تا حد ممكن ارزان و مقرون به صرفه هستند. اما اين شركت از افزايش شديد قيمت ها در امان نيست و من بسيار خوشحالم ، بسيار افتخار مي كنم ، من هستم كه شما را به دنيا آوردم و بسيار خوشحالم.

 

5 اشتباه رايج در عضله سازي و راه هاي جلوگيري از آنها

۲۶ بازديد

5 اشتباه رايج در عضله سازي و راه هاي جلوگيري از آنها

با گذراندن تمام دوران تمريني خود در باشگاه هاي ورزشي ، مي توانم ورزشكاران معمولي را در مورد تحقير آنها نسبت به آنچه در چنين مراكزي مي گذرد درك كنم (من هر روز اين همه مزخرف را مي بينم ، بنابراين حدس مي زنم كه در حال حاضر حساسيتم كم شده است. ) با اين حال ، به جاي نوشتن نسخه خودم از "چرا از مقاله هاي تناسب اندام متنفرم" ، فكر مي كنم مي توانم معمولي ترين اشتباهاتي را كه روزانه مي بينم انجام دهم.

 

هدف اين مقاله كمك به مبتديان يا افرادي است كه مدتي به باشگاه مي روند اما هرگز ظاهر بدني يا سطح قدرت خود را بهبود نداده اند (باور كنيد تعداد زيادي از آنها در سالن بدنسازي من هستند). اطلاعات ارائه شده در اين مقاله براي مربيان با تجربه جدي چيز جديدي نخواهد بود ، زيرا تصور مي كنم آنها همه از مشكلات زير آگاه هستند.

اشتباه 1 - جلسات روزانه Ab Marathon

 

اشتباهات مبتدي هر چند وقت يكبار مي بينيد كه افراد در باشگاه بدنسازي ساعت هاي بيشماري را صرف تمركز بر روي عضلات شكم خود مي گذرانند؟ خوب ، من تعداد زيادي از اين افراد را مي بينم ، كه همه آنها چربي بيش از حد زيادي دارند و آنها را از رسيدن به هدف نهايي خود دور مي كند. چيزي كه آنها نمي فهمند اين است كه انجام 10 هزار كرانچ در روز به آنها در رسيدن به اين هدف نزديك نمي شود.

 

واقعيت اين است كه انجام تمرينات بي پايان ab از شر چربي هايي كه شكم كاملاً مشخص را پنهان مي كند ، خلاص نمي شود ، به عبارت ديگر ، كاهش نقطه كار نمي كند! به جاي 2 ساعت صرف انجام تمرينات شكمي ، زمان بيشتري را بايد به تمرينات وزنه برداري كل بدن اختصاص دهيد ، با حركات چند مفصلي (يعني اسكوات ، ددليفت ، پرس ، رديف ، ديپس) در مركز برنامه تمريني شما قرار دارد. اين تمرينات به دليل تأثير تحريك كننده بر متابوليسم باعث مي شود در طول جلسه و همچنين بعد از آن كالري بيشتري بسوزانيد.

 

علاوه بر اين ، اگر هدف از دست دادن چربي است ، نبايد از كارديو غافل شويد. م effectiveثرترين زمان براي انجام تمرينات قلبي يا صبح با معده خالي قبل از صبحانه يا بلافاصله بعد از جلسات وزنه برداري است ، زيرا در هر دو مورد بدن شما از گليكوژن تهي شده و بنابراين بدن از چربي براي انرژي استفاده مي كند ، همان چيزي كه شما مي خواهيد. به از هر شكلي از تمرينات قلبي مي توان استفاده كرد ، اما من پيشنهاد مي كنم به دليل دوام دوچرخه ثابت از يك دستگاه نوع متقاطع استفاده كنيد يا به دليل هزينه كالري بالاتري كه هنگام انجام فعاليتهاي قبلي تجربه مي كنيد ، استفاده كنيد.

 

همچنين هنگام تلاش براي چربي سوزي ، رژيم غذايي را فراموش نكنيد ، بدون اين كه جزئيات زيادي را وارد كنيد ، رژيم غذايي شما بايد داراي پروتئين بالا و متوسط ??تا كم كربوهيدرات و چربي باشد (اين موضوع بعداً در مقاله مورد بحث قرار مي گيرد).

منبع

 

https://orlaoneal8.livejournal.com/profile

https://www.twitch.tv/orlaoneal8

https://www.openstreetmap.org/user/OrlaOneal8

https://www.tripadvisor.com/Profile/720orlao

https://www.4shared.com/u/omlBYj7g/OrlaOneal8.html

https://www.behance.net/orlaoneal8

https://www.indiegogo.com/individuals/27551453

 

 

 

چرا كولر گازي من صداي سوت مي زند؟

۲۲ بازديد

چرا كولر گازي من صداي سوت مي زند؟

آيا صداي سوت گريتينگ و بلندي را از دريچه هاي خود مي شنويد؟ اگر چنين است ، احتمالاً شما را ديوانه مي كند.

 

در اينجا دليل شنيدن اين صدا را مشاهده مي كنيد: سيستم تهويه مطبوع شما جريان هواي برگشتي پاييني دارد ، به اين معني كه از دريچه هاي برگشتي هوا كافي دريافت نمي كند.

 

بسياري از مشكلات مي توانند باعث برگشت كم جريان هوا شوند ، اما در اينجا 4 مورد از رايج ترين آنها ذكر شده است:

 

    فيلترهاي هواي كثيف

 

    دريچه هاي برگشت مسدود شده است

 

    دمپرهاي بسته

 

    درهاي بسته بسيار زياد است

 

ما با جزئيات بيشتري به اين مشكلات مي پردازيم و در مورد چگونگي رفع آنها صحبت مي كنيم. اما ابتدا ، بياييد ببينيم كه چگونه جريان هوا پايين باعث مي شود سيستم تهويه مطبوع شما اين صداي سوت را توليد كند:

چرا جريان كم هوا باعث سوت مي شود

 

https://vk.com/wall531217510_32466

https://hookedheartie.com/activity/p/868953/

http://geekgirlsnightout.com/membership/activity/p/3347398160276615006/

 

 

دمنده تهويه مطبوع هوا را از خانه بيرون مي كشد.

 

دمنده كولر گازي شما دائماً هوا را در خانه شما گردش مي دهد. اما اگر دمنده شما به اندازه كافي هواي لازم براي گردش خون را دريافت نمي كند زيرا چيزي باعث مسدود شدن يا محدود شدن جريان هوا مي شود (مانند مشكلاتي كه در قسمت بعدي مورد بحث قرار مي دهيم) ، در اصل "براي هوا گرسنه است".

 

اگر سيستم شما "از گرسنگي هوا" رنج مي برد ، به اين معني است كه فشار و سرعت بيشتري وجود دارد ، به اين معني كه شما صداي بلندتر و بالاتري را خواهيد شنيد.

تهويه نظري    https://tahviehnazari.ir/%D8%AF%D8%B1%DB%8C%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1/

در مقايسه با تنفس معمولي آن را مانند سوت كردن تصور كنيد: هنگام سوت زدن ، بايد لب هاي خود را بچسبانيد و محكم كنيد تا يك گذرگاه كوچك براي عبور هوا ايجاد شود ، كه باعث ايجاد صداي بلند مي شود. اما وقتي به طور عادي تنفس مي كنيد ، دهان شما باز و باز است و هوا بي صدا بازدم مي كنيد.

 

در حالي كه اين صداي سوت مي تواند آزاردهنده باشد ، اما نكته خوب اين است كه به شما در مورد مشكلي در سيستم شما هشدار مي دهد. جريان كم هوا مي تواند به سيستم شما آسيب برساند و قبوض انرژي شما را افزايش دهد ، بنابراين مي خواهيد هرچه زودتر مشكل را برطرف كنيد.

 

 

حالا بياييد به جزئيات هر مشكل جريان هوا بپردازيم ... به لينكهاي زير مراجعه كنيد

 

http://mel-assessment.com/activity/p/798317/

https://www.linkedin.com/posts/turgut-khan-367b291b7_httpslnkdineb78yqyz-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%DA%86%D9%87-activity-6830025934754648064-a3EO

http://drpetepublishing.com/activity/p/658821/

https://www.plurk.com/p/oi2sww

https://edukite.org/activity/p/1505262/

https://www.pearltrees.com/tariqmaqsud#item379012355

https://ok.ru/profile/592882755091/statuses/153870868712211

https://soundbrandingcom.23video.com/vandkunsten-architects-torpedohallen-2

https://www.schick.ca/404/we%27re-sorry%21-this-page-is-not-available.-please-visit-the-schick-homepage-

https://www.isri.org/home/rail-charges

https://www.eغير مجاز مي باشدurlaboratorios.com/nuestros-servicios/aguas/residuos-de-plaguicidas-por-lc-msms

http://vedadate.com/member/blog_post_view.php?postId=141005